[1M] Samopoziomowanie reflektorów

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M] Samopoziomowanie reflektorów

Postprzez vwir » 3 listopada 2012, o 22:32

Jako iż założyłem sobie soczewki D2S z xenonami, postanowiłem dołożyć samopoziomowanie. Lubię gdy wszystko jest profi :] (spryskiwacze już mam).

No to po kolei. Potrzebujemy:
2 czujniki montowane przy wahaczach (jeden z przodu jeden z tyłu)
sterownik
instalację elektryczną

Odnośnie czujników można śmiało spojrzeć na ten temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=483639
Generalnie kupujemy czujniki od przednionapędowej wersji: golfa, audi a3, octavii, audi tt. Wszystkie mają takie same czujniki. W autach z napędem na 4 koła same czujniki są takie same, ale wszystkie mocowania, wsporniki, itp. są inne. No może z wyjątkiem jednej blachy przy przednim czujniku. Mnie się nie udało kupić przedniego czujnika od przednionapędówki i przerabiałem taki od audi S3 (czterołap). Nie jest to specjalnie trudne.

Sterownik potrzebujemy o takim oznaczeniu: 4B0907357. Montowane były na przykład w Audi A3, Audi A6 C5, Passacie.

Instalacja elektryczna: możemy kupić gotową w firmie kufatec. O taką: http://www.kufatec.de/shop/en/Audi/A3-8 ... Audi-A3-8L
Nie polecam. Generalnie koszt jest bardzo wysoki a jakość (jak za te pieniądze) pozostawia sporo do życzenia. Możemy sami podpiąć całą kabelkologię zgodnie ze schematem od audi A6: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1221967.html
Generalnie do pinów 10 i 20 sterownika podpinamy masę, do pinów 3, 9, 11 i 4, 8, 12 podpinamy odpowiednio przedni i tylny czujnik. Do pinu 2 podpinamy linię K złącza OBD. Ja wpiąłem się do kabelka szaro białego przy module komfortu. Do pinu 5 wpinamy + po włączniku świateł. Ja się podpiąłem do bezpiecznika numer 20 (żółty kabel). Pin 6 do silniczków przy reflektorach. Ja się wpiąłem do kabla brązowo białego przy ręcznej regulacji reflektorów (odpiąłem go od wtyczki przy ręcznej regulacji). Pin 1 do prędkościomierza. Ja się wpiąłem do pinu 1 od przekaźnika spryskiwaczy reflektorów (przekaźnik oznaczony 389).
Jeśli chcemy zrobić wszystko zgodnie ze sztuką to powinniśmy zmienić zasilanie silniczków reflektorów (trzeba ciągnąć kable aż do reflektorów) i podpiąć tam zasilanie po stacyjce. Przy manualnej regulacji zasilane są tylko gdy włączone są reflektory. Przy samoregulacji powinny być zasilane już po włączeniu zapłonu. Ale jako iż w Polsce jeździ się na światłach cały rok, to ja nie przerabiałem tego zasilania. No i to samo zasilanie ma być wpięte do pinu 17 sterownika samoregulacji, więc ja spiąłem go z pinem 5.
Nie mam pojęcia, gdzie standardowo znajduje się sterownik. Ja umieściłem go pod plastikową osłona znajdującą się na lewym tylnym nadkolu.

O tutaj:

No dobra, jeśli już wszystko pospinaliśmy to przechodzimy do programowania. Włączamy światła, odpalamy VAGa i łączymy się z adresem 55. Dajemy 08 (measuring blocks) i dajemy grupę 02. No i tutaj mamy wskazania napięcia od czujników przy wahaczach. Wskazania przy nieobciążonym aucie powinny się zawierać w przedziale 1.6-3.0. Jeśli tak nie jest to trzeba nieco przygiąć wspornik przy czujniku przy wahaczu. Gdy już się to uda to wracamy i dajemy 07 (recode). Wybieramy 00001 (bora przednionapędowa) i zapisujemy zmiany. Wyłączamy vaga, wyłączamy zapłon, włączamy z powrotem zapłon, włączamy vaga, łączymy się znowu z 55 i dajemy 04 (basic settings), grupa 01. Czekamy ok. 20 sekund i wtedy światła ustawiają się w pozycji, w której można sobie ustawić światła (śrubkami przy reflektorach). Ja najpierw zrobiłem linie na ścianie i poźniej do nich sobie regulowałem. Następnie przechodzimy do grupy 02, sterownik zapamięta ustawienia i możemy wyjść (done, go back).

To by było na tyle. Teraz robimy taką minę :D i cieszymy się z działającej samoregulacji. Można wrzucić coś ciężkiego do bagażnika i po ok. 30 sekundach światła powinny się obniżyć do naszej kreski na ścianie.

Jeśli ktoś potrzebuje części to dajcie znać. Na początku nie wiedziałem z czym to się je i kupiłem za dużo części.
Ostatnio edytowano 16 września 2015, o 17:02 przez Roxon40, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zmiana, na prośbę użytownika vwir, kodowania z 00003 na 00001 w poście
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez szymekgd » 4 listopada 2012, o 12:57

Super tutek ;)

Fajnie gdyby wszyscy posiadacze tych lampek zamontowali sobie ten niezbedny w ich przypadku uklad, a nie swiecili innym po oczach...
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez jakub_bb » 4 listopada 2012, o 18:08

szymekgd, jak dla mnie to wszystkie auta powinny być wyposażone w auto poziomowanie bez znaczenia czy xenon czy lampion :P

vwir, pochwal się jak lampki wyszły :)
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez vwir » 4 listopada 2012, o 21:20

Ojtam, nie ma się czym chwalić. Wojtkowi i Krzyśkowi się na spocie nie podobały :-P

Tak wyglądają z bliska:
Obrazek
Obrazek

Nie zrobię fotek z daleka, bo na zewnątrz już ciemno ;)

Soczewki z gniazdem na D2S, przetwornice hella, żarniki General Electric.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez wojtekm » 4 listopada 2012, o 22:03

Ze co?? nie podobały nam sie? :evil: :P
Avatar użytkownika
wojtekm
Sponsor
 
Posty: 937
Dołączył(a): 14 czerwca 2011, o 21:54
Lokalizacja: Krosno/Dukla
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 4 listopada 2012, o 23:01

Taki tam niewinny żarcik :-)
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez skrzysieks » 4 listopada 2012, o 23:26

Nie no faktycznie nie podobały się nam ;P

PS. Ja też takie chce 8-)
Avatar użytkownika
skrzysieks
Forumowicz
 
Posty: 800
Dołączył(a): 7 stycznia 2012, o 10:05
Lokalizacja: Krosno
Car: BMW E46
Engine: 318i

Postprzez migacz1981 » 5 listopada 2012, o 09:29

No no podoba i mnie się.vwir, kawał dobrej roboty napracowałeś się wydałeś kasę zrobiłeś wszystko jak tak jak ma być,ALE (nie chce wyjść na tego co się czepia),zdajesz sobie sprawę,że teraz byle krawężnik i tak może zabrać Ci dowód a diagnosta nakazać powrót do stanu pierwotnego :-/ .Niestety nie mając homologacji na lampy wyżej wała nie podskoczysz.
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Avatar użytkownika
migacz1981
Sponsor
 
Posty: 939
Dołączył(a): 10 października 2010, o 18:22
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice
Car: Seat Toledo 1L/1M
Engine: 1.9 TDI AHU/ASV

Postprzez Kaspoll1988 » 5 listopada 2012, o 09:49

Generalnie zacznijmy od tego któremu niebieskiemu sie chce sprawdzać homologacje i który jest na tyle mądry by wiedzieć gdzie to w tolku sprawdzić;)

Lampki super wygladają, profi robota, takie w serii powinny wychodzić jak dla mnie.

Z czego masz soczewki?
Kaspoll1988
Sponsor
 
Posty: 1933
Dołączył(a): 21 czerwca 2010, o 16:52
Lokalizacja: Dobczyce
Car: Seat Leon 1P
Engine: 2.0 TDI

Postprzez szymekgd » 5 listopada 2012, o 09:54

Kaspoll1988 napisał(a): by wiedzieć gdzie to w tolku sprawdzić


A nie wystarczy na lampe spojrzec?
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron