[1M] Wymiana tulei gumowych stabilizatora

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

Postprzez vwir » 11 lipca 2014, o 10:42

Nie w każdym łączniku da się zmienić samą gumę. Jeśli wymieniasz całe łączniki to wtedy masz po problemie. Lemfoerder to bardzo dobra firma, porównywalna z oryginałem.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez Danielek. » 11 lipca 2014, o 10:43

Gumy stabilizatora tylko ori razem z obejmami,łączniki wymień od razu po obu stronach. Lemforder to jedna z lepszych firm,wiec warto.
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1853
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9

Postprzez turo204 » 11 lipca 2014, o 11:04

vwir napisał(a):Nie w każdym łączniku da się zmienić samą gumę. Jeśli wymieniasz całe łączniki to wtedy masz po problemie. Lemfoerder to bardzo dobra firma, porównywalna z oryginałem.

Trochę się nie zrozumieliśmy. Gumy na stabilizatorze mam do wymiana a w łącznikach nawet do głowy mi nie przyszło żeby wymieniać same gumy.

czyli jednak muszę całe komplety wymienić... no nic to jeszcze trochę polatam na tych skoro wszystko do wymiany.

A pytanie czy gumy na stab febi a Lemforder jest różnica bo sprzedawca dał mi febi ale mogę wymienić.
turo204
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 16 marca 2012, o 11:07
Lokalizacja: Łomża
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 11 lipca 2014, o 11:11

Gumy na stabilizator tylko oryginał. Febi to chyba najgorsze gumy na stabilizator jakie mogą być, po pół roku znowu będziesz wymieniał.
W łącznikach jak najbardziej można zmieniać same gumy. Przecież łączniki jako takie się nie psują, tylko wyrabia się guma. Ale tak jak pisałem, nie we wszystkich się da.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez turo204 » 11 lipca 2014, o 11:13

hmmm to mówicie oryginalne tylko. a gdzie je mogę dostać?? jaki koszt ?
turo204
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 16 marca 2012, o 11:07
Lokalizacja: Łomża
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 11 lipca 2014, o 11:38

ASO skody, seata, vw, audi. Albo sklep w stylu getem.pl, skodaczesci.pl.

Poszukałem chwilę i zrobię małe podsumowanie, może się komuś kiedyś przyda:

Jeśli na wlepce w bagażniku masz kod 0AL to masz stabilizator 21mm. Można też zmierzyć stabilizator suwmiarką, dla pewności. Wtedy guma ma mieć w środku 19mm i ma to być guma o kodzie 1J0411314R. Można kupić tutaj: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2016

Jeśli na wlepce w bagażniku masz kod 0AE to masz stabilizator 23mm. Można też zmierzyć stabilizator suwmiarką, dla pewności. Wtedy guma ma mieć w środku 21mm i ma to być guma o kodzie 1J0411314T. Można kupić tutaj: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2015

W jednym i drugim przypadku jeśli obejmy są starego typu, bez garba, to trzeba je zmienić. Nie musi być oryginał. Numer to 1J0411336D. Można kupić na przykład tutaj: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1812 (są tam linki do tańszych zamienników)
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2783
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez turo204 » 11 lipca 2014, o 13:35

Ale super podsumowanie, na pewno dużej ilości osób się przyda. ze swojej strony WIELKIE DZIĘKI
turo204
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 16 marca 2012, o 11:07
Lokalizacja: Łomża
Car:
Engine:

Postprzez Gizmo » 11 lipca 2014, o 21:36

kornat napisał(a):Podnieś cały przód aby zawieszenie wisiało, odkręć łączniki stabilizatora przy wahaczu i później odkręć obejmy gum stabilizatora.


osobiście wymieniłem te gumy z tylko zdjętym kołem, podparłem tylko asekuracyjnie auto aby nie spadło, odkręciłem obejmę, wymieniłem gumke i skręciłem, czas na stronę to ok 20 minut.
Gizmo
Forumowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 18 lutego 2010, o 09:39
Lokalizacja: Gdańsk/Żukowo
Car:
Engine:

Postprzez el_pawłov » 20 kwietnia 2015, o 17:24

Odgrzeje nieco temat bo przymierzam się do zmiany tych tulei. Generalnie wszystko jest dla mnie jasne tylko stabilizator jaki mam jest nieco inny :-P Był zmieniony wraz z gwintem i w papierach znalazłem, że ma 22mm średnicy ( pomiar suwmiarką mniej więcej na środku dał 22,5mm). Dać gumy 19mm czy to jednak trochę za mało?
Avatar użytkownika
el_pawłov
Sponsor
 
Posty: 90
Dołączył(a): 26 lutego 2014, o 21:16
Lokalizacja: Jaworzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN+LPG

Postprzez haszczu » 20 kwietnia 2015, o 17:46

el_pawłov, stab z s3 czy jakiś inny
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2881
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron