[1M] Wymiana tulei gumowych stabilizatora

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

Postprzez kornat » 1 sierpnia 2013, o 21:40

Danielek. napisał(a):Możesz spróbować założyć mniejszą średnicę gumek o ile uda ci się zapiąć obejmę na stabi ;-)

Bez garbika występują tylko 17mm oraz 21 gdzie z czasem stabilizator po starciu lakieru itp. ma 20,7 to już za luźna. Poduszki z otworem 17mm nie założysz na ten stabilizator bo się nie domknie i nie założysz obejmy. Te z garbikiem mają średnicę 19mm przez co lepiej trzymają stabilizator i się szybko nie psują.
Można kupić tulejki z 17mm i rozwiercić na 19 ale chyba lepiej dać te 50zł i kupić obejmy do poduszek z garbem? Obejmę jak założysz zamiennik to nie powinno się nic dziać http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=4240
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez vwir » 2 sierpnia 2013, o 14:30

Przerabiałem temat i teraz już wiem, że tylko oryginał. Siedzi w moim autku już ponad 3 lata i zero problemów. Wcześniej miałem febi i wyleciały po pół roku. Podjedź do ASO, daj im VIN i dobiorą gumy. Jeśli obejmy masz starego typu (bez garba) to też musisz zmienić, bo do nich w ASO już nie kupisz pasujących gum. Obejmy pewnie mogą być nieoryginalne, ale gumy na pewno najlepiej kupić w ASO.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez kunik91 » 10 sierpnia 2013, o 12:33

ma ktoś może założone gumy stabilizatora poliuretanowe? szukam jakiś opini, mam dość wymiany co pare miesięcy kolejnych i chce mieć spokój na jakiś czas z tym, febi zbyt szybko sie poddają
Naprawa klamek bagażnika, nowe odlewy
kunik91
Forumowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 września 2011, o 11:24
Lokalizacja: czestochowa/krk
Car:
Engine:

Postprzez krolik54 » 11 sierpnia 2013, o 13:42

Mam w innym aucie komplet gum poliuretanowych i powiem ze do codziennej komfortowej jazdy to nie nie nadaje, aczkolwiek jeżeli włożysz tylko do stabilizatora może być OK
krolik54
Forumowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 2 listopada 2011, o 19:21
Lokalizacja: Lębork
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Dawid1992P » 12 sierpnia 2013, o 12:18

Po wymianie tych gum trzeba ustawiac ponownie zbierznoźć ?
Avatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
 
Posty: 383
Dołączył(a): 20 sierpnia 2012, o 21:28
Lokalizacja: Częstochowa
Car:
Engine:

Postprzez kornat » 12 sierpnia 2013, o 12:27

nie
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez samhain » 2 września 2013, o 13:05

Zabieram się właśnie do wymiany tych gum. Zastanawiałem się by podeprzeć cały przód auta na podnośniku. Czy lepiej odkręcać cały stabilizator od wahacza gdy koła wiszą w powietrzu czy może punkty podparcia ustawić pod wahaczami a tym samym ugiąć zawieszenie?
Pozdrawiam!
samhain
Forumowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, o 10:54
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez kornat » 2 września 2013, o 21:50

Podnieś cały przód aby zawieszenie wisiało, odkręć łączniki stabilizatora przy wahaczu i później odkręć obejmy gum stabilizatora.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez samhain » 5 września 2013, o 09:39

Dzięki bardzo, właśnie o to mi chodziło.
Pozdrawiam!
samhain
Forumowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 kwietnia 2012, o 10:54
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez turo204 » 11 lipca 2014, o 10:13

Witam,

Przymierzam się do wymiany gum, kupiłem z febi mam nadzieje że będą pasować.
Ale mam pytanie odnośnie łącznika stab. Mechanik powiedział że mam jeden do wymiany i z tego co tam słyszałem to najlepiej 2 wymienić. Z tego co widziałem to jest tylko luz między śrubą dolną i łącznikiem (tak jakby nie dokręcona).
Moje pytanie to czy wymienić same gumy czy po prostu pojeździć jeszcze z miesiąc czy dwa choć strasznie tłuką (wakacje ciągną kasę hehe) i wymienić gumy i łączniki,
A może dołożyć coś na to śrubę żeby zniwelować luz (około 1cm)

Jestem lakiem więc proszę o wyrozumiałaś co do moich pomysłów.

a i jeszcze łącznik firmy lemforder mam po 45 zł. na aledrogo znalazłem gdzie 2 by kosztowały z przesyłką 46 zł. warto inwestować w firmę?
turo204
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 16 marca 2012, o 11:07
Lokalizacja: Łomża
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron