[1M] Zmiana prawego lusterka na duże z anglika

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M] Zmiana prawego lusterka na duże z anglika

Postprzez spec » 12 maja 2012, o 18:57

Denerwowało mnie małe prawe lusterko w Seacie więc zakupiłem duże z anglika od razu pod kolor aby nie lakierować.
Sporo osób nie wie jak wymienić lusterko więc może dodam mały opis.
Zaczynamy oczywiście od zakupu lusterka :) Pasują lusterka od Passata B5 i Golfa 4.
Nie możemy przełożyć lusterka od tak sobie ponieważ prawe i lewe są pod różnymi kątami (co dla mnie jest głupotą) Wszystko za sprawą trójkąta przy drzwiach - dlatego zostawimy nasz z małego lusterka. Gdybyśmy założyli całe z anglika nic by w nim nie było widać.
Mój opis będzie dla wersji elektrycznej lusterek.
1. Bierzemy lusterko z anglika i ściągamy wkład(lustro). Przekręcamy lustro maksymalnie w dół i lewo i wkładamy palce za lusterko jak najbliżej środka i pociągamy - jest zaczepione na kilka uchwytów ale schodzi bez problemu.
2. Odpinamy kabelki od podgrzewania uważając aby nie oderwać gniazda na wkładzie - najlepiej je czymś przytrzymać.
3. Ściągamy obudowę (dużą część lakierowaną). Trzyma się ona tylko na plastikowych zaczepach. W czarnym dolnym plastiku jest otwór zaślepiony dzięki któremu mamy dostęp do jednego z nich. Wkładamy tam śrubokręt i robimy dźwignię odciągając jednocześnie obudowę.
4. Ściągamy dolną czarną obudowę - najprawdopodobniej trzeba będzie rozwiercić śruby bo rzadko da się je odkręcić.
5. Ściągamy zawleczkę dzięki której stelaż lusterka trzyma się trójkąta - bierzemy malutki śrubokręt i po kolei odginamy blaszki - po trochu na około aż puści.
6. Odpinamy kostkę od silniczka i już mamy całość. Trzeba wyciągnąć poszczególne piny z wtyczki bo inaczej nie zdejmiemy stelaża.
7. Robimy dokładnie to samo przy samochodzie. Sprawdzamy czy mamy takie same wtyczki do elektryki - jeśli tak to zostawiamy silniczek z anglika jeśli nie zakładamy swój.
8. Zakładamy stelaż z anglika na samochód razem ze sprężyną, na to tą nieszczęsną okrągłą zawleczkę z którą mordowaliśmy się przy ściąganiu. Ja ją zakładałem nakładając na górę klucz oczkowy i ładując młotem aż zaskoczy. Za drugim uderzeniem weszła.
Podpinamy elektrykę i sprawdzamy czy lusterko się przestawia zgodnie z ruchem pilota.
Jeśli nie to przekładamy kable aż do skutku :) W moim przypadku silniczek w angielskim lusterku był przekręcony o 90 stopni w prawo względem małego lusterka. Próbując rożne możliwości szybko można dojść do prawidłowego ustawienia.
9. Składamy obudowę i dopinamy lustro.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez bartek » 12 maja 2012, o 19:36

pkt 3 dałbym jako nr 1
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez malark » 13 maja 2012, o 08:12

Też bede sie zabierał za zmiane lusterka. Napewno sie przyda twoj manual
malark
Forumowicz
 
Posty: 162
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:36
Lokalizacja: Kraków Kocmyrzów
Car:
Engine:

Postprzez bartekmk » 13 maja 2012, o 09:56

prosciej kupic poprostu wersje europejska, wtedy wymiana to tylko sciagniecie boczka i odkrecenie jednej sruby ktora trzyma lusterko.
Avatar użytkownika
bartekmk
Sponsor
 
Posty: 1668
Dołączył(a): 5 marca 2011, o 21:55
Lokalizacja: Katowice
Car: Seat Toledo 1M
Engine: ASV++

Postprzez cobra441 » 17 maja 2012, o 10:48

A da się zmienić lusterko bez ściągania boczka z drzwi??
cobra441
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 21 sierpnia 2011, o 09:59
Lokalizacja: Rzeszów
Car:
Engine:

Postprzez spec » 17 maja 2012, o 12:19

W moim opisie nawet drzwi się nie otwiera :-) Wszystko robisz na zewnątrz samochodu.
Co do kupna lusterka z wersji europejskiej to nie jest taka prosta sprawa szczególnie jak ktoś ma składane i chce kupić od razu pod kolor (ja tak zrobiłem).
Zwykłe elektryczne czasem można od czegoś dopaść ale ciężko.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez kri591 » 23 maja 2012, o 18:09

Ktos mi powie gdzie ta zawleczka?:)
Obrazek
kri591
Forumowicz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 16 sierpnia 2011, o 21:36
Lokalizacja: Elbląg
Car:
Engine:

Postprzez spec » 23 maja 2012, o 19:42

Nie mogę już edytować opisu. Zrobiłem parę fotek:
Śruby trzymające silniczek:
Obrazek
Otwór gdzie robimy dźwignię (jak widać śruby musiałem rozwiercić):
Obrazek
Zawleczka, która trzyma stelaż lusterka:
Obrazek
Te blaszki trzeba podgiąć do góry:
Obrazek
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez kuzio » 27 maja 2012, o 20:35

Panowie a wie może któryś z was jak wygląda sprawa z zmiana lusterka na duże w przypadku manualnych lusterek? (podgrzewanie własnej roboty). Wystarczy że wymienię część lakierowaną, tą czarną pod nią i szkło czy coś jeszcze tam trzeba zmieniać? Da się bez rozbierania drzwi tak żeby zostawić cały ten oryginalny trójkąt, gałkę i linki stare i tak jakby tylko "obudowę" i szkło zmienić :?: :-o
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: viewtopic.php?t=6225&postdays=0&postorder=asc&start=0

Obrazek
Avatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
 
Posty: 665
Dołączył(a): 30 marca 2012, o 19:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ALH+

Postprzez spec » 28 maja 2012, o 18:36

Musisz też stelaż metalowy wymienić.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Następna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron