[1L/1M] Wymiana filtra paliwa w TDI

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1L/1M] Wymiana filtra paliwa w TDI

Postprzez szymekgd » 21 grudnia 2011, o 19:27

Może komus się przyda…

W internecie można znalezsc informacje, ze wymiana filtra paliwa musi odbywac się w autoryzowanych serwisach, ponieważ związane jest to z posiadaniem (lub nie) przez nie pompki podcisnienia potrzebnej do zaciągnięcia paliwa przez filtr do pompy wtryskowej, ma to na celu ochrone pompy wtryskowej przed praca na sucho (paliwo ja smaruje i chlodzi) i jej uszkodzeniem. Kraza rozne opinie dotyczące interwalu jego wymiany, wg. mnie rozsadna wersja to jego wymiana co druga wymiane oleju. Poniższy opis przyda się posiadaczom tolka TDI pierwszej generacji, ale większość informacji pasuje tez do drugiej, podobnie tez będzie przy pompowtryskach, tam jednak nie musimy zalewac filtra ropa.

Do wymiany potrzebny bedzie: wkretak krzyżakowy, wkrętak prosty, kombinerki, nowy filtr paliwa i ok. 15min czasu. Do silnika AFN polecam Mann’a o symbolu WK 842/4 lub Filtron’a PP 839, przy czym te drugie na forach vw zbieraja niepochlebne opinie, przy zakupie trzeba zwrocic uwage czy filtr, w gniezdzie zaworka zwrotnego (podgrzewacza), ma zalozony oring.


Procedura:

1. Lokalizujemy filtr w komorze silnika, jeżeli ktos ma z tym problem to dla bezpieczeństwa samochodu radze poszukac warsztatu ;)

[center]Obrazek [/center]

2. Wyciągamy zawleczkę z zaworka zwrotnego (podgrzewacza) i wyjmujemy go , robimy to bardzo ostrożnie, żeby go nie uszkodzic, ja chwycilem zaworek ostrożnie za końcówki z dwoch stron i kręcąc lewo-prawo wyciągnalem do gory, wyszedl bez problemu,

3. Luzujemy objemki zaciskowe na wezykach wejścia (we) oraz wyjscia (wy) i ściągamy je z filtra,

[center]Obrazek [/center]

4. Filtr jest przymocowany do komory silnika obejma, żeby go wyjac musimy poluzowac srube mocujaca (sruba) i tu mamy dwie możliwości:
a. meczyc się z powodu trudnego dojscia,
b zdjąć rure z filtra powietrza i obrocic ja na wejściu turbiny o ok. 45st.,
polecam druga wersje, czynność ta wykonujemy dopiero teraz, ponieważ na zamocowanym filtrze jest latwiej dokonac czynności z pkt. 1-3,

[center]Obrazek
[/center]
5. Wyjmujemy filtr i wylewamy z niego rope,

6. Wkładamy nowy filtr, sprawdzając wczesniej czy korek spustowy wody, u dolu filtra, jest porzadnie dokręcony,

7. Filtr zalewamy, przez gniazdo zaworka zwrotnego, do pelna ropa, ze względów estetycznych przyda się do tego wieksza strzykawka,

8. Sprawdzamy (ponownie ;) ) czy w gnieździe zaworka na filtrze jest oring, nastepnie delikatnie, az usłyszymy charakterystyczny dźwięk, wciskamy zaworek i zabezpieczamy zawleczka,

9. Do filtra podpinamy węże i skrecamy objemki,

10. Odpalamy silnik, jeżeli wszystko zrobiliśmy wg. powyższego opisu to cieszymy się jego prawidlowa praca, jeżeli nie zalaliśmy filtra do pelna ropa, to trzeba lekko przygazowac, zeby filtr sie napelnil, jeżeli silnik dalej przerywa to pewnie lapie powietrze i musimy sprawdzic poprawnosc podlaczenia filtra.


Na koniec dodam, ze po „wysuszeniu” baku kręciłem rozrusznikiem i delikatnie gazowałem przez 2-3min, zeby silnik zagadal, a po wymianie filtra od razu wszedl na wolne obroty, skala trudnosci operacji to 2/10, gdzie wymiana filtra oleju to 5/10 ;)
Ostatnio edytowano 22 grudnia 2011, o 09:10 przez szymekgd, łącznie edytowano 1 raz
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Bartosz_n » 21 grudnia 2011, o 20:29

szymekgd,
Świetny opis na pewno przyda się to początkującym majsterkowiczom.
I właśnie pamiętajcie o zalaniu filtra ropą.
Bartosz_n
Forumowicz
 
Posty: 728
Dołączył(a): 13 września 2011, o 16:32
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9.TDI


Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron