[1M] Wymiana stacyjki

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M] Wymiana stacyjki

Postprzez Kitaj » 31 października 2011, o 19:03

No więc jak powiedziałem, a raczej napisałem tak zrobiłem ;-)

Do wymiany stacyjki potrzebujemy śrubokręta płaskiego, krzyżaka, torxów oraz splin M12 do odkręcenia kierownicy.

Instrukcja demontażu kierownicy już jest więc nie będę się na ten temat rozpisywał :-)

Następnie żeby zdemontować tą czarną osłonę musimy wsadzić głowę pod kolumnę znajdują się tam 2 otwory w które wsadzamy krzyżaka i wykręcamy takie cienkie wkręty. Idąc dalej w kierunku pedałów mniej więcej po środku tych 2 otworów z którymi przed chwilą działaliśmy znajduje się jeszcze jedna śruba tym razem na klucz typu torx.

Żeby ściągnąć dolną część osłony musimy odkręcić łapkę od regulacji położenia kierownicy, trzyma się ona na 2 śrubach typu torx.

Żeby ściągnąć te przełączniki od wycieraczek oraz kierunkowskazów odkręcamy śrubę znajdującą się u góry, jest to śruba na klucz typu torx
Obrazek
Oczywiście nie zapominamy o wypięciu kostek.

Gdy uporamy się ze wszystkim wyżej napisanym powinien ukazać nam się taki widok:
Obrazek
Odkręcamy brązowy przewód który był w miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem jest to śruba na klucz torx oraz z tyłu trzyma ją nakrętka. Następnie musimy zajrzeć pod tą czarną osłonę znajdują się tam 2 plastikowe bolce zaznaczone na fioletowo, wystarczy jednostronnie ścisnąć go śrubokrętem oraz ciągnąc tą osłonę do góry i powinien wyjść.

Gdy to zrobimy musimy jeszcze wypiąć z tej osłony przewody które idą do przełączników, które niedawno zdemontowaliśmy. Po prawej jest zatrzask a po lewej taka plastikowa jodełka którą powinno nam się udać wypchnąć za pomocą płaskiego śrubokręta na zdj zaznaczone na czerwono:

Obrazek

Obrazek

Po wykonaniu powyższych czynności powinien ukazać nam się taki oto widok:
Obrazek

Teraz najtrudniejsze czyli śruby antykradzieżowe zwane zrywalnymi zaznaczone na fioletowo które przed wkręceniem wyglądają mniej więcej tak:

Obrazek

Śruby takie odkręcamy poprzez wywiercenie cienkim wiertłem otworu wzdłuż śruby po czym przykładamy płaski śrubokręt i musimy mocno zapierd.... yyy znaczy się uderzyć młotkiem :mrgreen: w śrubokręt po czym powinno nam się udać wykręcić daną śrubę śrubokrętem. Jako że w tolku jest ciasno i nie ma jak upchać od góry wiertarki tak żeby wiercić idealnie w środku ( przynajmniej moja wiertara się tam nie mieściła, jak macie jakieś małe to możecie próbować) próbowałem bez wykonania odwiertu napieprzać młotkiem i śrubokrętem niestety bez skutecznie po czym wkurzyłem się, wyciągnąłem wyrzynarkę i wykonałem 2 poziome cięcia w miejscach zaznaczonych na pomarańczowo
Obrazek
Nie tniemy tego stalowego mocowania stacyjki tylko tniemy w aluminiowym korpusie stacyjki!! W końcu stacyjka i tak idzie nowa... Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. ;-)

Co do stacyjki to jakaś masakra zjeździłem wszystkie sklepy, złomowiska oraz szroty w Oławie ale nie mieli i jakoś przypadkiem zajechałem jeszcze w jedno miejsce w Oławie gdzie facet handluje częściami używanymi, po dość długich poszukiwaniach znalazł ostatnią sztukę za całe 100 zł :mrgreen: Patrząc na ceny z allegro gdzie używka za 200-250zł to całkiem korzystnie. Następnie udałem się do Wrocławia gdzie 2 gości którzy zajmują si dorabianiem kluczy oraz ogólnie stacyjkami już około 15 lat w 40min ustawiło zapadki w kupionej stacyjce pod stary klucz oraz przełożyli pastylki w kluczach, koszt 50zł :-) W ASO nowa stacyjka 516zł....

Po wszystkim zostało tylko zaprogramowanie kluczyka, nie wiem czy przez to ze miałem 3 dni zdjętą klemę z aku czy przez te wszystkie cuda związane ze stacyjkami.

Jak już się tak rozpisałem to jeszcze opisze programowanie kluczyka:

Do programowania pilota zdalnego sterowana muszą być dwa kluczyki.
1. - Wkładamy kluczyk do stacyjki i włączamy zapłon.
2. - Zamykamy wszystkie szyby i wychodzimy z samochodu.
3. - Zamykamy samochód.
4. - Wkładamy kluczyk do zamka drzwi od strony kierowcy z pilotem do programowania i naciskamy jeden przycisk otwórz lub zamknij przez ok. 3 sekundy. Powinien nam się odezwać klakson choć nie jest to regułą.
5. - Otwieramy kluczykiem drzwi samochodu ( nie pilotem ), wyjmujemy kluczyk ze stacyjki. Proces programowania pilota zakończony. Pilot powinien być już aktywny.

Dziękuję wszystkim za uwagę oraz życzę miłej lektury i już łatwiejszego (mam nadzieję) grzebania w aucie ;-) :-P

Jeżeli coś jest niezrozumiałe to pisać :-)
Ostatnio edytowano 7 listopada 2011, o 18:19 przez Kitaj, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron