[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: bartek »

ramzes.kris, pewnie byś chciał za 3,95 zł :-?
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Skąd?: Konin

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: ramzes.kris »

bartek pisze:ramzes.kris, pewnie byś chciał za 3,95 zł :-?

może nie ale dziś byłem w sklepiku popytać i gość wyskoczył z ceną 380 ori
a zamiennik jakiś za 420 :shock:
najtańszy jakiś za 260 znalazł :(
a na znanym i lubianym serwisie aukcyjnym są za 40...60...80 PLN
więc skąd ta rozbieżność ????
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: lolek »

Z czegos trzeba zyc. Znajomy ma sklep z czesciami. Marze sa nawet po 40%.
agamiarz

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: agamiarz »

Witam.

Mam pewien problem z tym czarnym plastikowym podszybiem.
Na całej szerokości szyby bez problemu wcisnął się w tą uszczelkę, w jednym miejscu (zaznaczonym na fotce) niestety nie ma bata. Wchodzi w to miejsce ale od razu odskakuje :-/ .
Macie może jakiś patent na to?
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: kornat »

A przed montażem wyczyściłeś korytko w które wchodzi podszybie?
Awatar użytkownika
Jacek1234gml
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 26 lis 2013, 20:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Siedlce

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: Jacek1234gml »

mam to samo z podszybiem, korytko wyczyściłem bardzo dokładnie ale i tak w jednym miejscu zatrzask nie chce zaskoczyć, dlatego odstaje, myślałem o wklejeniu ale pewnie nie raz będę musiał zdjąć je jeszcze. może wcisnę je na uszczelniacz butylowy
Awatar użytkownika
SGL79
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2013, 20:20
Auto: 1M
Model: 1.6 8V
Skąd?: Pyskowice

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: SGL79 »

Jacek1234gml pisze: uszczelniacz butylowy


Dokładnie tak - uszczelniacz butylowy, dobrze odtłuścić i zadziała . Zrobiłem tak samo i już od wakacji trzyma aż miło:)
agamiarz

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: agamiarz »

Rozumiem, że uszczelniacz władowaliście w korytko i wtedy wcisnęliście plastik ?
Potem jeżeli kiedyś będzie trzeba to rozebrać to bez problemu odejdzie?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: vwir »

No i na mnie padło ze smarowaniem mechanizmu. Chciałem to zrobić, bo tej zimy wycieraczki chodziły coraz wolniej aż wreszcie się zatrzymały w połowie szyby. Później zagrzały się w garażu i chodziły do dzisiaj, ale wolałem się za nie zabrać. Generalnie dwie uwagi do manuala:
1. Stosowanie towotu nie jest dobrym pomysłem do otwartych mechanizmów. Ma on to do siebie, że wszelki syf, piasek, itp przykleja się do niego jak do kleju. W efekcie mechanizm pracuje w mieszance smaru i piasku, przez co może się znowu zatrzeć. Jeśli już smarować to smarem do łańcuchów (ja użyłem takiego: http://www.castrolmoto.com/pl/products/chain_spray.php ). Ma on to do siebie, że po odparowaniu (ok 20 minut od spryskania) przestaje się do niego cokolwiek kleić. Poza tym znacznie trudniej go spłukać.
2. Niektóre elementy mechanizmu można kupić. Ja mam dość mocno zużyte plastikowe tuleje w płaskownikach (szczególnie na tej środkowej podwójnej główce przy silniku) i jest na nich spory luz. Można je bez problemu kupić w ASO, koszt 23PLN za cały płaskownik. Numer (dla auta z kierownicą z lewej strony) to 1J0955325A. Po wymianie pochwalę się, czy luz udało się zminimalizować.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3128
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Konserwacja i smarowanie mechanizmu wycieraczek

Post autor: DzieX »

Ja kupiłem cały mechanizm Meyle za coś mniej niż 100zl chyba.
ODPOWIEDZ