[1M 1.6 16V] Zaślepienie zaworu EGR

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M 1.6 16V] Zaślepienie zaworu EGR

Postprzez siwy_a1 » 15 marca 2010, o 16:06

Drugi raz w ciągu roku padł mi zawór EGR, więc postanowiłem go w końcu zaślepić. Wiem, że na forum było już sporo dyskusji: zaślepiać czy nie? ale nikt nie pisał dokładnie jak to zrobić, więc postanowiłem zmajstrować manuala dla potomnych ;-)
Tu znajduje się sam zawór w silniku BCB, ale w innych benzyniakach powinno chyba być tak samo:

Zacząć należy od wypięcia wtyczki zaworu EGR i ewentualnie okolicznych, przeszkadzających w pracy ;-) Później musimy zdemontować metalową rurkę łączącą EGR z kolektorem ssącym.
Ja zdjąłem przepustnicę (tak jest wygodniej, a poza tym warto ją przeczyścić po awarii EGR). Jeśli ktoś nie wie jak to zrobić, opisałem to tutaj.
Następnie kluczem 8 odkręcamy trzy wkręty zaznaczone kolorem czerwonym:

i kluczem 14 dwie nakrętki zaznaczone kolorem zielonym:

Teraz wysuwamy rurkę z kolektora ssącego (pod przepustnicą) - trzeba przy tym trochę pokombinować, ale da się to zrobić. Raczej ciężko ją uszkodzić, więc śmiało ;-) W tym momencie mamy na tyle dużo luzu, że możemy zdjąć tę rurkę ze śrub przy zaworze EGR. Wygląda to tak:

Sam zawór wygląda tak:

Numer katalogowy to: 036 131 503 R

Ten śmieszny wężyk zakończony plastikiem, to podciśnienie, które będzie nadal działać.
Przed zaworem i za nim są identyczne metalowe uszczelki. Należy odrysować jedną na kawałku blachy (chyba najlepiej byłoby użyć kwasówki) i wyciąć, ale tylko z otworami na śruby. Poniżej oryginalna uszczelka, a wyżej wycięta blaszka:

Teraz ważna sprawa! naszą blaszkę musimy wstawić przed zaworem, czyli od strony kolektora wydechowego, a nie od strony metalowej rurki recyrkulacji spalin. Chodzi o to, by nie zaślepić też podciśnienia w zaworze EGR, bo silnik będzie pracował, jakby palił nie na wszystkich garach :-P Dla jasności kolorem żółtym zaznaczyłem umiejscowienie blaszki:

Ja wstawiłem tam zarówno blaszkę, jak i oryginalną metalową uszczelkę. Potem założyłem zawór i poskładałem wszystko w odwrotnej kolejności :-)
Pozostaje już tylko adaptacja przepustnicy i można cieszyć się nową jakością jazdy :-D

Materiały: kawałek blachy, wiertło, pilnik.
Czas: nie śpiesząc się - kilka godzin i butelek piwka ;-)
Satysfakcja ogromna, bo poprzednim razem nie miałem pojęcia w czym leży problem i panowie w warsztacie podliczyli mnie na 600 PLN :evil:
siwy_a1
siwy_a1
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 25 listopada 2009, o 02:25
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez Martinez » 15 marca 2010, o 16:29

Graty roboty :)

Jak taki dobry w majsterkowaniu to może turbo mi przeczyścisz :D
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

viewtopic.php?t=1212
Avatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
 
Posty: 539
Dołączył(a): 28 kwietnia 2009, o 11:31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Car:
Engine:

Postprzez siwy_a1 » 15 marca 2010, o 19:34

Heh dawaj mi go tu :mrgreen: Tylko ja nigdy nie grzebałem w dieslu, to zamiast operacji, może wyjść sekcja tolka :mrgreen:
siwy_a1
siwy_a1
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 25 listopada 2009, o 02:25
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

egr

Postprzez marecki81 » 8 września 2010, o 17:14

Hej a jakie som objawy padnietego EGR-a???

[ Dodano: 2010-09-23, 19:49 ]
cholera ja zaslepilem i po kilku km zapalil sie check i jest problem
marecki81
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 września 2010, o 16:35
Lokalizacja: ZAMOSC
Car:
Engine:

Postprzez siwy_a1 » 30 października 2010, o 17:02

marecki81 a zaślepiłeś go z dobrej strony?
siwy_a1
siwy_a1
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 25 listopada 2009, o 02:25
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez mcdmen » 29 maja 2013, o 06:56

Trochę odświeżę temat.

siwy_a1 zrobiłem dokładnie tak jak jest w manualu, zaślepiłem EGRa przy kolektorze i niestety po kilkunastu km zaświecił się check a błąd jaki się pojawia to:

16785 Uszkodzenie przepływu recyrkulacji spalin niedostateczny przepływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.

Posiadam silnik 1.6 16V BCB czyli ten sam co u Ciebie. Może ten zawór trzeba też zaślepić z drugiej strony? Ktoś sobie z tym poradził? Dodam że jazda z zaślepionym EGRem jest dużo lepsza, auto nie szarpie jak jest zimne oraz elastyczniej i żwawiej wchodzi na obroty.

Pozdrawiam
mcdmen
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 06:41
Lokalizacja: Łódź
Car:
Engine:

Postprzez Sony » 4 czerwca 2013, o 12:29

mcdmen, jeśli auto jest po 2003 roku to często gęsto wywala błąd po zaślepieniu EGR.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6705
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez mcdmen » 5 czerwca 2013, o 03:24

Czyli co mogę zrobić aby błąd się nie pojawiał? Da radę w tym silniku wyłączyć ten zawór przez komputer?
mcdmen
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 06:41
Lokalizacja: Łódź
Car:
Engine:

Postprzez Sony » 6 czerwca 2013, o 01:12

Raczej nic sensownego z tym nie zrobisz. Przez VAGa z tego co mi wiadomo można jedynie delikatnie przestawić zakres działania zaworu EGR, ale kompletnie się go nie wyłączy. W takiej sytuacji jedynie jakiś tuner musiałby podłubać w mapie silnika, aby powycinać pierdoły dotyczące EGRu. Gra nie warta świeczki moim zdaniem.

Tak z ciekawostek to napisz mi jak wrażenia po zaślepieniu ? Moc pozostała na takim samym poziomie ?
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6705
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez mcdmen » 6 czerwca 2013, o 06:56

Mhm no trudno może chociaż ten zakres jego pracy zmienię bo irytuje mnie ta kontrolka...
Ogólnie po zaślepieniu dużo na plus. Miałem wcześniej wyciągnięte zwężki z dolotu, włożony filtr powietrza Simoty, ale teraz też czuję różnicę. Może mocy nie przybyło ale potwierdzam fakt że silnik jest bardziej elastyczny, lepiej ciągnie z dołu zarówno na benzynie jak i na gazie (mam sekwencję BRC SQ 24.11), wcześniej zdarzało się że potrafił delikatnie poszarpywać podczas hamowania silnikiem a teraz obroty ładnie spadają jak na wolnossący przystało W przyszłym tygodniu jak mi zmienią tłumik końcowy to jadę na pierwszy przegląd gazu i przy okazji wjadę na hamownie, więc podeśle wykres na forum Wiadomo cudów z 1.6 niema się co spodziewać ale auto jeździ naprawdę dużo lepiej niż po zakupie.

Gdyby ktoś potrzebował to posiadam jeszcze zaślepki do EGRa i mogę sprzedać, 4 z kwasówki (1.5mm) i 5 z aluminium (1.8mm) bo znajomy przegiął z wypalaniem tego i mi zostało :P
mcdmen
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 06:41
Lokalizacja: Łódź
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron