[1M] Naprawa kierunkowskazów - fotorelacja

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

[1M] Naprawa kierunkowskazów - fotorelacja

Postprzez tom-elektro » 28 października 2009, o 16:55

Witam :-)
w moim aucie ostatnio pojawił się problem z kierunkowskazami, zaczęło się od tego że sporadycznie kierunki migały z większą częstotliwością niż normalnie po chwili sytuacja wracała do normy, czasami trzeba było wyłączyć i włączyć ponownie kierunkowskaz. Po kilku dniach kierunkowskaz migał raz i gasł całkowicie mimo podniesionej manetki przy kierownicy – ratunkiem (na chwile) było pukniecie w przycisk od świateł awaryjnych. Niestety po krótkim czasie kierunki zniknęły całkowicie :-( (brak sygnalizacji na desce rozdzielczej, oraz brak „pikania” z przerywacza umieszczonego w przycisku świateł awaryjnych)

Diagnoza: uszkodzony włącznik świateł awaryjnych, należy go wymienić lub naprawić zgodnie z instrukcją :-)

1. Demontaż

Obrazek


Zaczynamy od wymontowania wyłącznika z kokpitu auta w tym celu podważamy czymś cienkim (np. penseta, śrubokręt) plastikową zaślepkę, potem musimy podgiąć blaszki wyłącznika (patrz foto) i powoli ciągnąć do siebie wyjmując wyłącznik.

2. Narzędzia których będziemy potrzebować :

Obrazek

Lutownica grotowa, cyna, topnik do lutowania, izopropanol – płyn do czyszczenia elektroniki, taśma miedziana do odsysania cyny, klej kropelka, płaska penseta, nożyk do tapet, mały śrubokręt płaski.

3. Rozbieramy włącznik

Obrazek

W celu otwarcia zaciskamy plastikowe zaczepy śrubokrętem(patrz foto) są 4, po 2 z każdej strony potem wysuwamy zewnętrzną obudowę w celu dostania się do środka.

4. Czyszczenie styków

Obrazek

W celu wyeliminowania braku przejść, czyścimy metalowe blaszki, można to zrobić pensetą, lub papierem ściernym. Podłączamy włącznik i sprawdzamy czy działają kierunkowskazy.

5. Demontaż płytki drukowanej

Obrazek

Jeżeli po wyczyszczenie nadal nie mamy kierunkowskazów problem może tkwić w „zimnych lutach” na płytce drukowanej (u mnie właśnie tak było). W celu wyjęcia płytki musimy odlutować od niej 5 blaszek (patrz foto) smarujemy luty topnikiem potem przykładając taśmę i grot lutownicy zbieramy cynę. Po zdjęciu cyny blaszki powinny się ruszać, powoli wysuwamy płytkę wraz z biała plastikową obudową do góry.

Obrazek

Następnie musimy rozciąć plastik po bokach żeby dostać się do lutów na płytce, używamy do tego nożyka do tapet potem po kolei przelutowujemy wszystko (szczególnie dokładnie luty przekaźnika)

Obrazek

Oprócz tego podginamy delikatnie blaszkę przekaźnika która lubi się czasami zespolić z przekaźnikiem i nie przerywa wtedy pracy kierunkowskazów.

Podsumowując cały włącznik składamy w odwrotnej kolejność do rozbierania, biały plastik kleimy kropelką, na koniec to ważne !!! przed założeniem obudowy podginamy blaszki żeby miały lepszy styk i sprawdzamy czy wszystko działa, kleimy w dwóch miejscach obudowę kropelką żeby się stabilnie trzymała, montujemy włącznik w aucie i cieszymy się z własnoręcznej naprawy kierunkowskazów :mrgreen:
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, o 18:22 przez tom-elektro, łącznie edytowano 12 razy
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Avatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 16 października 2009, o 12:09
Lokalizacja: Koszalin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez kristof » 28 października 2009, o 16:59

Brawo
Avatar użytkownika
kristof
Administrator
 
Posty: 714
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez olinek2 » 14 lutego 2011, o 01:21

Ja dodam od siebie, że przy takim rozkładzie najlepiej wymienić przekaźnik, bo to właśnie on najczęściej siada (trochę wilgoci i tlenki robią swoje), a szkoda rozkładać raz jeszcze :)

Co do plastiku to wcale nie trzeba rozcinać, pady są na wierzchu. Trochę plecionki/odsysacza i można wysunąć płytkę podginając lekko nogi LEDów :)
olinek2
Forumowicz
 
Posty: 278
Dołączył(a): 8 lutego 2011, o 18:59
Lokalizacja: Starachowice/Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez Tuti41 » 1 czerwca 2011, o 13:13

U mnie wystarczyło czyszczenie styków przekaźnika drobniutkim papierem ściernym + podgięcie blaszki styku przekaźnika :)
Tuti.
Tuti41
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 czerwca 2011, o 10:31
Lokalizacja: Łódź
Car:
Engine:

Postprzez mlody158 » 3 czerwca 2011, o 11:41

A ja miałem podobny problem i niestety winien był przełącznik zespolony przy kierownicy, naprawdę na początku produkcji montowali straszne h....e, takie stykowe firmy Delta z Brytani, z datą dwa miesiące później można już dostać lepsze niemieckie co kierunki i pozycyjne mają na ślizgach a długie itp na stykach, są dużo trwalsze. Dodam że to wszystko jest bardzo łatwo sprawdzić czy winien jest przerywacz, czy przełącznik zespolony.
Avatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 22 listopada 2008, o 18:59
Lokalizacja: Rzeszów/Sędziszów
Car:
Engine:

Postprzez ODI » 11 lutego 2012, o 13:59

Spotkało mnie to samo.
Pozwolę sobie dodać do instrukcji dwa zdjęcia z krótkim opisem:

Obrazek
Po tym jak wyłącznik wyskoczy pojawił się problem - osłona go blokowała.
Wystarczy otworzyć uchwyt na napoje i lekko odgiąć plastik pomiędzy włącznikiem a uchwytem.

Obrazek
Blaszki które należy podgiąć to te których na pierwszy rzut oka nie widać. Osłonięte są plastikiem ale wystarczy cienki płaski śrubokręt.

U mnie to wystarczyło i kierunki działają jak nowe.
Jednak nie polecam tego robić gdy na zewnątrz -16 ;-)
ODI
Sponsor
 
Posty: 110
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, o 20:33
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Tolo20V » 12 lutego 2012, o 20:52

u mnie tak bylo ale jak wlaczylem to juz nie moglem ich wylaczyc wiec wymienilem :-D
Moc Jest Bogiem Prędkość Nałogiem Seat Podstawą 20V Zabawą :]
Avatar użytkownika
Tolo20V
Forumowicz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 12 września 2011, o 12:11
Lokalizacja: Białystok
Car:
Engine:

Postprzez Sznurek » 17 lutego 2012, o 13:45

Od 2 dni mam problem z lewym kierunkowskazem raz działa dobrze a po chwili zaczyna szybciej mrugać tak jakby była spalona żarówka ale wszystko świeci dobrze, jak załączę awaryjne działają normalnie.
Czy to będzie włącznik awaryjnych czy koniec przełącznika zespolonego kierunkowskazów ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 10 lipca 2011, o 21:58
Lokalizacja: Piła
Car:
Engine:

Postprzez Sony » 17 lutego 2012, o 14:16

Sznurek, skoro na awaryjnych jest Ok to raczej problem tkwi w manetce od kierunkowskazów.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6695
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [1M] Naprawa kierunkowskazów - fotorelacja

Postprzez Torp » 11 stycznia 2016, o 16:15

Jeśli można to odgrzebie kotleta:)

Mianowicie mam problem z wyjęciem tego przełącznika. Jak podgiąć te blaszki wyłącznika? Tam jest tak mało miejsca... Ktoś to robił i może dać dodatkowe wskazówki? Może jakieś video ?:)

pozdr.
Torp
Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 kwietnia 2014, o 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron