[ALL] Dodatkowe gniazdo zapalniczki w kabinie

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, koti

Postprzez Romano » 3 sierpnia 2010, o 21:04

Trochę musiałem porozcinać tą taśmę która trzymała wszystkie kable razem, ale dałem rade :) kabelki polutowane, zaizolowane i wszystko działa, przynajmniej teraz jak podłączałem ładowarkę z telefonu żeby sprawdzić czy działa. Prawdziwy test będzie pod koniec sierpnia w trasie z lodówką :)
Romano
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 26 października 2009, o 23:34
Lokalizacja: Katowice
Car:
Engine:

Postprzez eres » 7 sierpnia 2010, o 10:35

Ja zamontowałem sobie gniazdo w dolnej części podłokietnika, tylko muszę je jeszcze podłączyć do prądu. I w tej sprawie mam pytanie, pod które kable podłączyć (z tej kostki od otwierania wlewu paliwa) żeby było napięcie po przekręceniu zapłonu, a nie cały czas?
To Dopiero Idzie
Avatar użytkownika
eres
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23 października 2009, o 10:42
Lokalizacja: okolice Warszawy
Car: ...
Engine: ...

Postprzez sroczkin » 7 sierpnia 2010, o 11:38

ja jak montowalem sobie siatla do jazdy dziennej podlacxzylem sie pod niebieski kabelek od radia tam masz napiecie po przekreceniu kluczyka mozesz tez pod oswietlenie tablicy z zegarami
Avatar użytkownika
sroczkin
Forumowicz
 
Posty: 150
Dołączył(a): 16 sierpnia 2009, o 11:47
Lokalizacja: gdynia
Car:
Engine:

Postprzez eres » 7 sierpnia 2010, o 15:20

Ale ten guzik/przycisk od otwierania wlewu paliwa też podświetla się po przekręceniu kluczyka tylko nie wiem za sprawą którego kabelka :-/ a nie chce prowadzić zasilania do zapalniczki przez cały samochód.
Trudno, będę musiał sobie pożyczyć od kogoś miernik i sam sprawdzić.
To Dopiero Idzie
Avatar użytkownika
eres
Forumowicz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 23 października 2009, o 10:42
Lokalizacja: okolice Warszawy
Car: ...
Engine: ...

Postprzez Pedritos » 7 sierpnia 2010, o 21:52

A ja u siebie zastosowałem wersję hard ;-)

Potrzebowałem gniazda zapalniczki po lewej stronie kierownicy.
Na pytanie po co... od razu odpowiadam.
Jak jadę w trasę to często podłączam sobie nawi a moim zdaniem najlepszym dla niej miejscem nie jest wcale środek tylko lewy górny róg szyby.
I tu był problem z doprowadzeniem do niej zasilania.
Dlatego moja przeróbka była zrobiona właśnie pod tym kątem.
Zastosowałem zapalniczkę wyjętą ze starej hondy civic piątej generacji :-P

Obrazek

Zdjąłem obudowę osłaniającą przekaźniki. I tu trzeba było trochę się zastanowić gdzie ją umieścić, żeby spokojnie weszła. Po dość gruntownej burzy mózgu wywierciłem w niej otwór w miejscu gdzie faktycznie spokojnie się zmieści.

Obrazek

potem okrągłym pilnikiem dopieściłem wywiercony otworek do wielkości "hondowej"zapalniczki

Obrazek

Teraz tylko podłączenie elektryki...
Wybrałem opcję podpięcia się z plusem pod fabryczną zapalniczkę i nie musiałem stosować dodatkowego bezpiecznika. Chwila moment i już przewód był przylutowany i zaizolowany. Dla spokojności dałem od strony montowanej zapalniczki złącze typu samiec - samica.
A z masą wpiąłem się pod śrubkę, która pod deską rozdzielczą ściska do masy już inne przewody (obok panelu przekaźników).

Obrazek

Po wszystkim całość wygląda tak


Obrazek

Czas pracy około godzinki...
PAMIĘTAJ O INNYCH!!!
http://www.poltransplant.org.pl/ow.html
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Jak wskazówka od temperatury się nie spionuje - NIE BUTUJ,
Jak butowałeś to od razu NIE GAŚ
Avatar użytkownika
Pedritos
Forumowicz
 
Posty: 107
Dołączył(a): 8 lipca 2008, o 20:05
Lokalizacja: Przemyśl
Car:
Engine:

Postprzez neostar » 8 sierpnia 2010, o 11:27

A ja trochę ponarzekam :) nie lepiej byłoby zastosować takie gniazdo bezpiecznika:

http://moto.allegro.pl/item1175748771_g ... fv_ss.html

nawet schować je gdzieś za lampę (dostęp po zdjęciu pokrywy) bo w razie spalenia bezpiecznika w aucie takiego topika jaki masz raczej się nie wozi.

A gniazdo samo w sobie też jest nie za ładne, szczególnie te dwie śruby po bokach ale to moje subiektywne odczucie. Peace 8-)

Oczywiście mój post tyczy się montażu kolegów Romano i Roxon40

eres, ja bym Ci proponował podpiąć się jednak pod przewód od oryginalnej zapalniczki, będziesz miał wtedy możliwość podłączenia rzeczy o większym poborze prądu (bezp. 15A) niż w przypadku podświetlenia deski (pewnie max 5A - to co pobiera samo oświetlenie).
Moja furmanka: viewtopic.php?t=3451

8-)
Avatar użytkownika
neostar
Sponsor
 
Posty: 189
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, o 20:34
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6

Postprzez Romano » 8 sierpnia 2010, o 17:42

Ja mam takie gniazdo bezpiecznika :P :) U mnie akurat problemu z dostępem do bezpiecznika nie ma, bo wyciągam tylko tą pokrywę plastikową w której jest usadowione gniazdo i od razu mam bezpiecznik. A że gniazdo Ci się nie podoba? Cóż trudno, mi się podoba :P
Romano
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 26 października 2009, o 23:34
Lokalizacja: Katowice
Car:
Engine:

Postprzez neostar » 8 sierpnia 2010, o 22:54

Ja osobiście założyłbym coś takiego:

http://moto.allegro.pl/item1182183707_g ... _nowa.html

ponieważ, po pierwsze: bez bocznych śrub i podciągnął podświetlenie od lampki oświetlającej komorę bagażnika a po drugie bez możliwości włożenia zapalniczki.
Moja furmanka: viewtopic.php?t=3451

8-)
Avatar użytkownika
neostar
Sponsor
 
Posty: 189
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, o 20:34
Lokalizacja: Okolice Płocka (WPL)
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6

Postprzez WOLF69 » 16 sierpnia 2010, o 23:53

neostar, To wlasnie propozycja koti-ego viewtopic.php?t=1634&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
Avatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
 
Posty: 368
Dołączył(a): 23 maja 2009, o 09:55
Lokalizacja: Ryde I.O.W. UK
Car:
Engine:

Postprzez Felype » 27 sierpnia 2010, o 11:42

eres napisał(a):I w tej sprawie mam pytanie, pod które kable podłączyć (z tej kostki od otwierania wlewu paliwa) żeby było napięcie po przekręceniu zapłonu, a nie cały czas?


Plus do szaro-niebieskiego kabelka, a masę do brązowego
Felype
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 31 sierpnia 2009, o 11:15
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron