[1M] Obrysówki w błotnikach

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
ODPOWIEDZ
kriss3000
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:59

[1M] Obrysówki w błotnikach

Post autor: kriss3000 »

EDIT:
Ze względu na pomysł montażu "obrysówek" w kierunkowskazach w błotnikach postanowiłem zrobić poradnik dla potomnych ;)
Co było potrzebne:
- kierunkowskazy "amber" (pomarańczowe) ze skody felicii (minimalnie różnią się zaczepami, prawdopodobnie pomoże przełożenie uszczelki pod błotnik - szt. 2
- w moim przypadku białe ledy w oprawce W1,2W - zastosowałem 4 sztuki
- klej typu kropelka - ja stosowałem pattexa z pędzelkiem, dość wygodnie się używa
- koszulki termokurczliwe: 5 i 8 mm
- kabel LgY 1x0,75mm^2
- nóż, kombinerki, obcążki, wkrętarka i wiertła, zapalniczka
1. Bierzemy kierunkowskazy, wiercimy dziury po obu stronach oprawki żarówki mniej więcej po środku wolnego miejsca symetrycznie.
2. Teraz jedna z trudniejszych części pracy - trzeba połączyć żarówki z kablami. Ze względu na to, że nie mogłem nigdzie dostać dedykowanych oprawek do W1,2W a i lutownicy chwilowo nie miałem dostępnej, więc zrobiłem to na "skrętke", którą to potem zacisnąłem rurką termokurczliwą (oczywiście każdy przewód oddzielnie). Następnie wkleiłem diody w wywiercone wcześniej otwory i połączyłem diody szeregowo (w celu ograniczenia strumienia światła, bo naprawde jasno świecą). To samo robimy z drugim kierunkowskazem.
3. Zdejmujemy dotychczasowe kierunkowskazy z samochodu, odkręcamy nadkole (po co - o tym za chwile). Zakładamy oprawki kierunkowskazów na nowe lampki, podłączamy przewody do wyprowadzonych przewodów od "obrysówek", wkładamy kierunkowskazy tam, gdzie powinny być (w tym momencie zauważycie, że kierunkowskaz nie chce się wpiąć, bo ma za wąsko rozstawione zatrzaski) i zakładamy uszczelke, która poprzednio była od zewnątrz, od wewnętrznej strony w celu trwałego zamocowania kierunkowskazu w błotniku. Po tej operacji było jeszcze troche za luźno, więc pomiędzy uszczelkę a zatrzask wcisnąłem przeciętą izolacje z przewodu 2x0,75
4. Kable prowadzimy podszybiem na drugą strone, robimy to samo z drugą lampką. I teraz najważniejsze - sposób podłączenia: Obie lampki połączyłem równolegle do 12V. Plus TYMCZASOWO poprowadziłem za błotnikiem i przez drzwi do włącznika świateł, gdzie po zdjęciu izolacji z przewodu którejś z postojówek (szaro żółty chyba) owinąłem kabel i zaizolowałem taśmą. Masa podpięta pod akumulator bezpośrednio, aby w razie spotkania nadgorliwego policmajstra szybko to odpiąć. Odnośnie policji myśle, że nie powinno być problemu, na przeglądzie byłem zaraz po założeniu i przeszło bez problemu.
PS, czyli najważniejsze, zdjęcia :p
rurki termokurczliwe takie obkopcone, gdyż nie chciało mi sie szukać zapalniczki i grzałem zapałkami xD + maturalny bałagan :p
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mało czytelne, T5 W1,2W 12V 0,18W White, kupione za 2,30PLNów za 2 sztuki ;)
Obrazek
Połączone szeregowo 4 diody, podłączone do 12V
Obrazek
Połączone szeregowo 2 diody w lampce na 12V, 2 lampki równolegle
Obrazek
Pole bitwy :p :569:
Obrazek
Efekt końcowy. Odnośnie jasności - aparat oczywiście troche przekłamuje, nie świecą zbyt mocno, porównywalne do innych obrysówek w pojazdach ;)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2015, 08:57 przez kriss3000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

[1M] Obrysówki w błotnikach

Post autor: leeon »

Przeszło mi to kiedyś przez myśl, ale szybko uznałem ze dowód poleci momentalnie :D
Trochę za mocne te diody moim zdaniem ;)
kriss3000
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:59

[1M] Obrysówki w błotnikach

Post autor: kriss3000 »

Odnośnie dowodu: Byłem na przeglądzie - przeszło bez problemu, mijałem tym kilka radiowozów w dość "ryzykownych" miejscach typu spoty, gdzie trzepane było wszystko i nikt sie nie czepiał, więc chyba nie powinno być problemu. Dodatkowo tak je podłączyłem, żeby w razie czego szybko sie tego pozbyć - poprzez odpięcie jednego kabla przy akumulatorze
ODPOWIEDZ