[1M] Kabel od akumulatora do wzmacniacza

Wszystko o waszym audio w samochodzie.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

[1M] Kabel od akumulatora do wzmacniacza

Postprzez szybki1 » 17 lutego 2013, o 11:27

Witam, jestem nowy na forum a także dość świeżym posiadaczem Toledo i na wstępie chciałbym spytać (wiem użyłem opcji szukaj na forum lecz nie znalazłem nic) którędy poprowadzić kabel od akumulatora do wzmacniacza? Czy jest dużo roboty z tym?
Samochód mam od tygodnia a poprzednim był VW Jetta :-( więc toledo to dla mnie ciężki temat. Pozdrawiam
szybki1
Forumowicz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 lutego 2013, o 10:48
Lokalizacja: Auschwitz
Car: -
Engine: -

Postprzez GangstaMarc » 17 lutego 2013, o 12:43

szybki1, do 20mm2 można przeprowadzić fabrycznym otworem nad pedałem hamulca, później za podstopnicą, lewym progiem i do bagażnika :) Plastiki schodzą bez najmniejszych problemów. Jedynie przy tym między oparciem tylnej kanpy trzeba uważać bo spinki zamiast trzymać się plastiku lubią wpadać w otwór do ich wsuwania. Tak utraconej spinki nie da się już wyciągnąć. Osoba posiadająca minimum wyobraźni nie będzie miała problemów z demontażem plastików. Wkręty można policzyć na palcach jednej ręki i są widoczne, a pozostałości wyszarpujemy :D
GangstaMarc
 

Postprzez szybki1 » 17 lutego 2013, o 13:09

Nom wiem o co chodzi jestem z wykształcenia elektromechanikiem samochodowym :D
Może to pytanie jest idiotyczne z racji mojego zawodu :)
Szukałem i szukałem i nie znalazłem, dziś jeszcze poszukam według twoich wskazówek a co do kabla kupiłem taki średni 10mm2 myślę że powinien starczyć, wzmaka jeszcze nie kupiłem bo nie bardzo wiem co dobrać pod skrzynie JBL GTO 1214BP
Obrazek niby "tylko" 350W RMS ale sprawdzona przez znajomego w VW Jetta miażdzyła nam mózgi :D
Co do wzmaka, to możecie coś zaproponować.
EDIT: kurcze szukałem tego przelotu tudzież wiązki kabli i nie mogę znaleźć ;/to jest na wysokości pedałów czy ciut wyżej, trzeba rozbierać dolną część deski pod kierą?
szybki1
Forumowicz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 lutego 2013, o 10:48
Lokalizacja: Auschwitz
Car: -
Engine: -

Postprzez spec » 18 lutego 2013, o 19:18

10 mm2 to za mało. Ja kładłem 20 mm2 i myślę, że to jest minimum. Tylko takie zdjęcie mam:
Obrazek
Może Ci coś pomoże.
Jak odkręcisz plastik pod kierownicą to zobaczysz na grodzi za pedałami okrągłą zaślepkę gumową wychodzącą do silnika jak na zdjęciu.
Ja w gumowej zaślepce zrobiłem okrągły otwór mniejszy niż kabel i założyłem ją na wcisk. Wszystko jest szczelne.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez szybki1 » 18 lutego 2013, o 20:31

Dzięki wielkie za fatygę, dziś zebrałem moce i chęci (bo wzmak przyjdzie w tym tygodniu) i samemu do tego doszedłem i coś mnie tknęło by zrobić zdjęcie :D
Także temat do zamknięcia i pozdrawiam.

Obrazek
szybki1
Forumowicz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 lutego 2013, o 10:48
Lokalizacja: Auschwitz
Car: -
Engine: -

Postprzez dziobii » 17 marca 2013, o 12:48

Skoro temat nie zamknięty, to pozwólcie że się podepnę z pytaniem do elektryków albo obeznanych w temacie. Będę miał u siebie 2 wzmacniacze i z akumulatora pociągnę jeden grubszy kabel do którego dam rozdzielacz. Pytanie brzmi: dać jeden bezpiecznik na grubym kablu, czy 2 na cieńszych biegnących do wzmacniaczy?
Obrazek
dziobii
Sponsor
 
Posty: 66
Dołączył(a): 22 grudnia 2012, o 17:19
Lokalizacja: Chełm
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez GangstaMarc » 17 marca 2013, o 12:52

dziobii, żeby zrobić to tak jak być powinno to musisz dać jeden za aku (standardowo) i po rozdzieleniu na każdym z przewodów również wsadzić bezpiecznik... Oczywiście bezpieczniki dobrane do grubości kabli na których są zamontowane. Polecam ANL'e bo znam przypadki, że AGU robił opór na tyle duży, że w bagażniku była gorąca atmosfera... za gorąca
GangstaMarc
 

Postprzez dziobii » 17 marca 2013, o 13:11

Na forach innych marek są właśnie rozmaite kombinacje, więc trochę się pogubiłem i wolałem zapytać tutaj (niektórzy w ogóle nie zabezpieczają obwodu, bo "przecież bezpieczniki i tak są we wzmacniaczu")

Jeszcze nie ogarniałem rodzaju bezpieczników, więc zwrócę na to uwagę, dzięki.
Obrazek
dziobii
Sponsor
 
Posty: 66
Dołączył(a): 22 grudnia 2012, o 17:19
Lokalizacja: Chełm
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Łojek » 17 marca 2013, o 13:25

Słuchaj,
bezpiecznik we wzmacniaczu zabezpiecza jego obwody przed uszkodzeniem.
Natomiast bezpiecznik na przewodzie z akumulatora do wzmacniacza zabezpiecza ten właśnie przewód. musi on sie znajdować jak najbliżej akumulatora. Jego wartość jest dobrana do średnicy przewodu. a teraz dlaczego on jest potrzebny...
Coś nie tak podłączysz we wzmacniaczu, wywali Ci jego bezpiecznik który najczęściej jest na obudowie, główny bezpiecznik ma o wielę większą wartość i nie zadziała.
Przyda Ci się on w przypadku uszkodzenia np izolacji grubego kabla.
Dla przykładu koło rozdzielacza w bagażniku robi się zwarcie do masy,
ogromny prąd płynie Twoim grubym przewodem i mocno go rozgrzewa.
Po chwili płonie Twoje ukochane auto, a Ty nic nie możesz zrobić, bo
przyoszczędziłeś 20zł na oprawce i bezpieczniku :)
W identycznej sytuacji tyle, że z bezpiecznikiem, w ułamku sekundy bezpiecznik zadziała,
a przewód nie zdąży się rozgrzać i narobić znacznych szkód.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Było 123KM, 264 Nm, było 143KM i 314Nm, jest 165KM,365Nm
Moja replika dakarowej Yamahy...
https://picasaweb.google.com/108651862641483365846
Łojek
Forumowicz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 7 października 2012, o 11:10
Lokalizacja: Olsztyn
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez szymekgd » 17 marca 2013, o 13:45

Łojek napisał(a):Jego wartość jest dobrana do średnicy przewodu.


Raczej do max prądu - jest to praktycznie jednoznaczne: gruby kabel=duży prąd, ale kto zabroni stosować gruby kabel do podłączenia pierdoły pobierającej 1A, wtedy też zastosujecie bezpiecznik 50A?
Osobiście skłaniam się do propozycji GangstaMarc i zastosowania 3 zabezpieczeń, na głównym bezpiecznik równy lub ciut większy od sumy bezpieczników na rozgałęzieniach, a na nich równe lub ciut większe od bezpiecznika we wzmacniaczu.
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Car Audio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron