[1M] Jak podłączyć radio ?

Wszystko o waszym audio w samochodzie.

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

radio MCD zle podlaczone czy uszkodzone?

Postprzez robsonw1 » 7 maja 2011, o 15:09

Witam. Chcial bym zadac pytanie o radio do skody octavii - wiem, że to nie to forum (samochod mojego ojca) ale tutaj są najlepsi specjalisci :-) otóż:
Kupilem radio MCD i chce je podlaczyc w Skodzie Octavii. Radio jest od forda (być może ma to jakieś znaczenie) ale jest identyczne, łącznie z opisem pinów jak to od VW. A problem jest taki. Po podłączeniu pod kostki ISO i zapaleniu swiatel podswietlają sie tylko klawisze. Radio nie rusza ! nie da sie go uruchomic. Wczesniej radio "bezfirmowe" na tych kostkach gralo bez problemu. Z tego co wyczytalem moze to byc problem z blednym podlaczeniem kabli do pinow w kostce? inne powinno byc do fabrycznego mcd?
W zalaczeniu zdjecie kostki ze skody, jak jest podlaczona, oraz naklejki z radia (opis pinów). Moze ktos sie na tym zna i wie co powinienem pozmieniac, a moze jest ok i sytuacja ta swiadczy o tym, że radio jest uszkodzone? Prosze o pomoc.
Załączniki
iso navi MCD VW.JPG
kostka.jpg
kostka.jpg (20.43 KiB) Przeglądane 2922 razy
robsonw1
Forumowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 lipca 2009, o 13:16
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez agamiarz » 14 stycznia 2012, o 17:16

Ja mam taki problem,że zmieniłem dziewczynie radio z blaupunkt na kenwood w crosie B i jest taki problem,że za kazdym razem jak się zgasi silnik i znowu załączy sie zasilanie przy odpaleniu auta radio nie zapamiętuje na której piosence z płyty ostatnio sie znajdowało odtwarzanie tylko zaczyna wszystko jakby od nowa. Co to może być? Nie podłaczyłem jej jeszcze przewódu radiowego bo musze przejściówke do tego radia kupić
agamiarz
 

Postprzez kebziu » 14 stycznia 2012, o 17:39

nie masz pamięci w radiu podłączonej... w Toledo jak zmieniałem radio też tak miałem. zamieniłem czerwony kabelek czyt. + z żółtym od pamięci i już było dobrze... przy okazji jeszcze bezpiecznik spaliłem tak że trzeba uważać... i teraz wszystko gra. Ustawienia radia typu bass , trebl też Ci się nie zapisują zapewne
Kebziu
Polecam RB auto Olsztyn ulica Kołobrzeska 50.
Avatar użytkownika
kebziu
Forumowicz
 
Posty: 198
Dołączył(a): 11 listopada 2011, o 22:52
Lokalizacja: Jednorożec
Car:
Engine:

Postprzez damian1231795 » 14 stycznia 2012, o 17:39

Musisz zamienić kabelki w kostce ISO żółty z czerwonym, masz je na pewno rozłączane. W vectrze B zadziałało to i u ciebie taż powinno.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Avatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
 
Posty: 463
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:46
Lokalizacja: Kielce
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez Danielek. » 14 stycznia 2012, o 17:44

Wystarczy odłączyć żółty (są one zapewne w konektorach) i podłączyć go do czerwonych które także sa w konektorach.
A zółty który został bez połączenia owinąć izolacją i zostawić niech sobie wisi ;-)
Życia nie mierzy się ilością oddechów, ale ilością chwil, które zapierają dech w piersiach.
Maya Angelou

viewtopic.php?t=4660
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Lokalizacja: Wołomin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez Szymek08 » 15 stycznia 2012, o 15:11

W Tolu jest tak samo. Zamień czerwony z żółtym jak piszą koledzy i po kłopocie :-)
Szymek08
Forumowicz
 
Posty: 1681
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, o 17:18
Lokalizacja: Piła
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF+

Postprzez agamiarz » 16 stycznia 2012, o 01:18

Faktycznie pomogło :-) dzięki śliczne za pomoc. Przewody były faktycznie rozłączne bez problemu je zamieniłem i problem z głowy :-D
agamiarz
 

Postprzez Blade » 29 sierpnia 2012, o 16:02

Witam,
Mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy podłączenia separatora radiowego.
Pytam z tego względu, że coś nie jest tak i stacje radiowe odbierają bardzo kiepsko, znacznie gorzej niż w seryjnej Aurze.
Czy ma to wyglądać tak jak na zaznaczonym obszarze zdjęcia, czy może zupełnie inaczej to należy podłączyć?
Obrazek

Pytanie drugie to kwestia prawdy lub przekoloryzowania sytuacji, że radio podłączone do akumulatora (W szczególności alpine), potrafi w ciągu kilku dni wykończyć akumulator.
Blade
 

Postprzez kornat » 29 sierpnia 2012, o 16:28

Blade napisał(a):Czy ma to wyglądać tak jak na zaznaczonym obszarze zdjęcia, czy może zupełnie inaczej to należy podłączyć?

Tak jak na zdjęciu.
Blade napisał(a):Pytanie drugie to kwestia prawdy lub przekoloryzowania sytuacji, że radio podłączone do akumulatora (W szczególności alpine), potrafi w ciągu kilku dni wykończyć akumulator.

A do czego ma być podpięte? Do baterii typu AAA? A tak poważnie to czy podepniesz aby grało bez kluczyka to jednakowo będzie pobierać prąd bo potrzebuje zasilania na podtrzymanie pamięci. Dlatego są dwa kabelki zasilania.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2454
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez vwir » 29 sierpnia 2012, o 16:29

Weź miernik w dłoń i sprawdź, czy na tym niebieskim kabelku pojawia sie plus po włączeniu radia. Jeśli tak to jest prawidłowo podłączony. Jeśli nie masz miernika to żaróweczka (jakaś małej mocy, żeby nie uwalić radia) i połącz jeden kabelek do masy a drugi do tego niebieskiego. Po włączneiu radia powinna się zaświecić.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2749
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Car Audio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron