[1M] Charakterystyka przepływomierza

Wszystko o elektryce w aucie
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: leeon »

Witam, potrzebuje charakterystyki (Napięcie w funkcji ciśnienia) przepływomierza od ASV BOSCH 038 096 461 C.
Chcę zrobić konwerter sygnału z MAP do MAF ;)
Materiały MAP'a juz mam, jednak o MAF'ie nie znalazlem nic. Może ktoś posiada?
Pozdrawiam ;)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: szymekgd »

Daj maila.
Michal
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: leeon »

Niestety w materialach od szymekgd, nie znalazlem wykresu dla mojej przeplywki, wiec prosilbym o wzorcowy/idealny/zdrowy log przeplywki i turbiny w asv (bez wirusów - czyścioch), to bede robil kabelkologie i mierzyl samemu, wg wzoru:d

Jeśli ktoś ma oczywiście takiego zdrowego furacza :mrgreen:, no no chwalić się <zygi>
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: pgt »

Witam, kolego napisz do czego chcesz wykorzystać ten konwerter, może będzie łatwiej pomóc. Charakterystykę wyjściową w funkcji przepływu mogę podać, w funkcji ciśnienia nie robi się charakterystyk dla przepływomierzy.
Pozdrawiam
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: kornat »

leeon, a nie myślałeś wstawić po prostu diodę prostowniczą i wtedy auto korzystało by z mapy zadymienia
pgt
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:57

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: pgt »

Ok, już doczytałem - chodzi Ci o "zastąpienie" niesprawnej przepływki... Jeśli koniecznie nie chcesz zmieniać przepływomierza na sprawny, to jest możliwe programowo zrobienie ogranicznika zadymienia w funkcji doładowania i temperatury powietrza - sposób stosowany przy usuwaniu przepływomierza. Jeśli upierasz się na układ zewnętrzny, mogę podać przykład jak wyglądają stabelaryzowane wartości dla poszczególnych limiterów, które powinny Ci pomóc. Dodam tylko, że warto wziąć pod uwagę korekcję w funkcji temperatury.
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Rzeszów

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: leeon »

Kornat, wlaśnie mam tak zrobione, jednak spalanie wzroslo o 0,5l/100 w dodatku wyczytalem ze auto na jałowym przy diodzie dostaje troche w czape.

pgt pisze:Ok, już doczytałem - chodzi Ci o "zastąpienie" niesprawnej przepływki... Jeśli koniecznie nie chcesz zmieniać przepływomierza na sprawny, to jest możliwe programowo zrobienie ogranicznika zadymienia w funkcji doładowania i temperatury powietrza - sposób stosowany przy usuwaniu przepływomierza. Jeśli upierasz się na układ zewnętrzny, mogę podać przykład jak wyglądają stabelaryzowane wartości dla poszczególnych limiterów, które powinny Ci pomóc. Dodam tylko, że warto wziąć pod uwagę korekcję w funkcji temperatury.


No wolałbym zewnetrzny układ;) Jesli możesz to proszę o materiały ;) mpj.mariusz[małpa]gmail.com. Kompensacji temperatury tez jestem świadomy ;)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: szymekgd »

kornat pisze:a nie myślałeś wstawić po prostu diodę prostowniczą i wtedy auto korzystało by z mapy zadymienia


Z lektury netu wynika, że sterownik nie ogranicza paliwa do mapy ogranicznika zadymienia tylko leje na maxa - sygnał z diody (stały dla całego zakresu obrotów) daje info o dużej ilości powietrza, a w rzeczywistości turbina daje go za mało, szczególnie na niskich obrotach.
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: kornat »

szymekgd, tak leje max paliwa ale tyle na ile pozwala mapa zadymienia, bo niby z czego inne miało by dać?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Charakterystyka przepływomierza

Post autor: szymekgd »

kornat, to dlaczego wszyscy piszą, że z diodą auta dymią na niskich obrotach, podnieśli w mapie ogranicznik? No i skąd sterownik ma znać rzeczywistą wartość powietrza z turbiny?
Michal
ODPOWIEDZ