Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1L] Sygnał DF z alternatora

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Sygnał DF z alternatora

Post autor: szymekgd »

Przy zakładaniu podgrzewacza płynu wyskoczył mi problem: jak wiadomo potrzebny jest sygnał DF (obciążenia) z alternatora, u mnie "urywa się" przy rozruszniku, więc chcę pociągnąć go bezpośrednio z ecu (39 pin) i tu pojawia się zagadka, do tego pinu jest już podłączony przewód czerwono/żółty który znika w otchłani wiązki, pytanie co to może być?

1. Przeanalizowałem kilka pinoutów ecu tdi i teoretycznie może to być masa sterownika, pytanie na ile jest to prawdopodobne, może w ten sposób wyeliminowano wpływ zakłóceń?
2. W grupie 016 obciążenie alternatora jest stałe i wynosi 99.6% - czy wartość ta może być wynikiem podania masy?
3. Sygnał obciążenia alternatora jest wykorzystywany przez ecu (do którego?) które na jego podstawie podwyższa obroty (klima, grzanie świec itp.) i czy w AFN może być on pominięty - obroty "zlicza" G28 kosztem podania masy?
4. Skoro do ecu nie dochodzi sygnał DF z altka to dlaczego nie ma błędu?


Niestety sam musiałem dojść co i jak, a więc sobie odpowiadam ;) :

1. Faktycznie jest to masa z okolic sterownika (niska rezystancja), ale nie eliminuje zakłóceń tylko podaje stały sygnał o max obciążeniu alternatora 99.6% do ecu, po rozłączeniu wartość obciążenia wynosi 0% i zapisuje się błąd 01117 "Sygnał ładowania generatora terminala DF". Po podłączeniu sygnału DF z altka pod pin 39 obciążenie ruszyło.

2. Tak.
3. Moja teoria jest taka: ecu ma jakąś procedurę i w przypadku podania masy na 39 ją uruchamia. Dlaczego? Bo klima i świece powodują zwiększenie obrotów.
4. Bo podłączona masa sugeruje, że jest obciążenie 99.6%.
Michal
ODPOWIEDZ