[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Wszystko o elektryce w aucie
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: Centek15 »

Nie rozbierałem, bo jest na gwarancji. Jutro jadę do elektromechanika podpytać się ile założenie tego będzie kosztować bo jak 50zł to wolę dać jemu niż się męczyć. Jak więcej, to jednak będę się męczyć :P
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: szymekgd »

Zeby znalezsc w module zlacze domykania potrzebujesz probnik (zarowka 12v +kabelek), podlaczasz go do plusa (zasilanie plusem szyb), a druga koncowka dotykasz zlacz, przy "trafieniu" szyby zaczna sie domykac, w innym przypadku co najwyzej zaswici sie zarowka.
Michal
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: Centek15 »

Wiem który kabel idący do modułu jest od domykania. Już sprawdzałem dawno temu jak naprawiałem domykanie szyb (pomagałeś mi w tym :P ) Czerwony z żółtym paskiem jest od domykania. Dzisiaj nie zdążyłem do elektromechanika ale jutro już podjadę. Powiem co i jak :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: szymekgd »

Czyli potrzebujesz tylko przekaznik.
Michal
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: Centek15 »

Dokładnie tak, ale zapytam ile kosztuje założenie tego. Nie chce mi się w to bawić, w tygodniu brak czasu (praca) a w weekend mam inne plany. Jak tanio ktoś założy to fajnie a jak nie to sam sobie zrobię w wolny czas, ale na pewno ze 3h mi to zajmie. Jedyne co jeszcze bym potrzebował pomocy, to dokładnie opisane jaki przekaźnik użyć, gdzie ma być kabel ze sterownika, a gdzie kabel plusowy i gdzie kabel domykania na przekaźniku i będzie wszystko dla mnie jasne. Nie znam się ani trochę na przekaźnikach.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: szymekgd »

Centek15 pisze:Jedyne co jeszcze bym potrzebował pomocy, to dokładnie opisane jaki przekaźnik użyć,


Wyolbrzymiasz problem i to poteznie....

Masz roboty na max 5min, kup uniwersalny przekaznik w elektronicznym - prad jest pomijalnie maly wiec groszowa sprawa, przekaznik ma cewke ktora musisz zasilic (bedzie "cykal") - z centralki dajesz kabelek z minusem i z instalacji plus, do tego kiedys uczyli, zeby profilaktycznie dac/nie trzeba diode prostownica (grosze) i pozostaja ci max 3 nozki: sterujaca, zwierna i rozwierna, na sterujaca dajesz plus z instalacji (ten sam co na sterowanie), a do zwiernej podlaczasz modul szyb, koniec. Podejrzewam, ze dostaniesz przekaznik z 4 wyprowadzeniami i jego podlaczenie to banal: x2 cewka x2 we/wy zwierne - dlaczego zwierne? bo po podaniu napiecia na cewke styki maja sie skleic i umozliwic przejscie sygnalu z centralki przez we na wy przekaznika i do domykania.
Michal
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: Centek15 »

Centralka podłączona, wielkie dzięki za pomoc Panowie, bez Was by się nie udało.
Został mi tylko jeden problem: domykanie szyb.
Otóż po podłączeniu wszystkiego zostały mi tylko dwa kable: pomarańczowy i pomarańczowo czarny. Gdy zamki są otwarte to napięcie jest na pomarańczowym i gdy je zamknę to znika i pojawia się na pomarańczowo-czarnym ale nie trwa 30sekund tylko jest na nim ZAWSZE. Czy mogę podłączyć ten kabel po moduł domykania szyb? Wiem, że jak podłącze to mi domknie szyby ale problem w tym, że napięcie nie znika z tego kabla.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
waglik84
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 17 sie 2013, 00:24
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9 TDI AFN
Skąd?: Wrocław

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: waglik84 »

witam,
z chęcią odświeżę temat :)
mam u siebie alarm podłączony pod fabryczny sterownik centralnego zamka. Kiedyś w Cordobie zamieniałem ori sterownik na uniwersalny. W Toledo sterownik jest taki sam i chcę też zmienić na uniwersalny ze scyzorykami, ale mam dodatkowo jakieś dwa obcięte brązowe kabelki idące wzdłuż wiązki kabli i jeden czerwono-zielony od kostki. Nie wiem do czego są. Ktoś ma może pomysł?
Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: migacz1981 »

Centek15, schemat i kolory są takie same jak u Ciebie w pierwszym poście i tylko nijak nie chce działać .Napisz proszę łopatologicznie co i jak niech będzie dla potomnych ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[ALL] Sterownik zamka CARPROTECT BX20. Jak podłączyć ?

Post autor: Centek15 »

Czas impulsu ustawiasz na 0.8 sek. Chyba że będzie źle działać bo zdarza się to dajesz 3sek.
Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny oraz różowy są nie używane, możesz je zaizolować i schować.

Niebieskie dajesz na + od kierunków, obojętne który do którego.

na Czerwony, żółty i żółtoczarny dajesz stałe 12V. (jak nie dasz na wszystkie trzy stałego plusa to zamykanie i otwieranie nie zadziała)

Teraz odpinasz wtyczkę z pompki i masz 3 kable.

Brązowy, czerwono-zielony oraz czerwono-niebieski (o ile dobrze pamiętam)

Czarny ze sterownika dajesz do brązowego we wtyczce pompki.

2 pozostałe służą za zamykanie i otwieranie

zamykanie czerwono-zielony,otwieranie czerwono-niebieski

Pod czerwono-zielony podłączasz biały lub biało-czarny (musisz spróbować raz ten a raz ten bo nie pamiętam ale raczej BIAŁY)
A pod czerwono niebieski podłączasz też biały lub biało-czarny (też nie pamietam ale raczej BIAŁO-CZARNY).

Ogólnie to biały i biało czarny obsługują zamek (otwieranie, zamykanie). Podłącz biały ze sterownika do czerwono-zielony w pompce, a biało-czarny do czerwono-niebieski. Jak naciśniesz zamknięcie a się otworzy to je tylko zamień :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ