[1M] Gniazdo zapalniczki - pytania/problemy

Wszystko o elektryce w aucie

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

[1M] Gniazdo zapalniczki - pytania/problemy

Postprzez dziubek6 » 29 stycznia 2011, o 16:19

Cześć wszystkim,
Mam problem z gnazdem zapalniczki w tolku II, nie ładuje mi telefonu i gps-a chociaż na ładowarce świci się dioda. Z tel mam tak że niby go ładuje ale tak na prawdę poziom naładowania baterii nie rośnie. W gps-ie nie ładuje wogóle. Obie ładowarki są dobre bo gniazdo w bagażniku dzieła. Gdy podłączę jakąś ładowarkę (zaświeci się na niej dioda) włącza mi się podświetlenie od grzania tylnej szyby, pokrętła od klimy manualnej, i wlewu paliwa. Wiem że ktos wymieniał to gniazdo, bo nie jest oryginalne. Podłączone jest to tak:
niebiesko-biały i żółty do masy gnaizda zapalniczki
czerwony to +
Ostatnio edytowano 18 lutego 2014, o 02:14 przez dziubek6, łącznie edytowano 2 razy
1.9 AHF
dziubek6
Sponsor
 
Posty: 259
Dołączył(a): 18 lipca 2010, o 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo
Engine: 1.9

Postprzez Roxon40 » 29 stycznia 2011, o 22:51

To wygląda na to że ktoś źle podłączył gniazdo. Weź miernik w rękę i poszukaj stałego plusa, z minusem to nie problem bo możesz wykorzystać masę w aucie, przepnij gniazdo i powinno być ok. Nie powinno być tak że jak wpinasz ładowarkę to zaświecają ci się jakieś dziwne podświetlenia.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4139
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Styk od zapalniczki

Postprzez skinek86 » 3 lutego 2011, o 20:06

Witam!!

Chciałem wymienic zarówke w popielniczce ale nie moge jej wyciągnąć, odkreciłem sróbke i tej białej wtyczki nie moge wyciągnąć. Meczyłem sie 2 godziny>>>>>

Co z tym zrobić

Teraz to popielniczka sie nie otwiera z tyłu jakies druciki wyleciały i lapa na maksa

Prosze pomocy
skinek86
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 5 września 2009, o 16:31
Lokalizacja: Maniów/k. Wrocławia
Car:
Engine:

Postprzez dziubek6 » 13 lutego 2011, o 00:54

Zabawy z zapalniczką był ciąg dalszy..... Niestety bez pozytywnego rezultatu.. Nie mam pojęcia jak to jest zrobione. Zapalniczkę kupiłem nową, ładnie weszła na swoje miejsce, miernikiem sprawdziłem gdzie jest +, gdzie masa gdzie zasilanie podświetlenia(po włączeniu zapłonu), przewody zarobiłem złączyłem z wsuwkami żeńskimi i podłączyłem pod nową zapalniczkę efekt - ten sam co przy poprzedniej. Napięcie jest ale nie ładuje. Mało tego zapalają się wszytkie swiatełka : od wlewu paliwa, od klimy manual, podgrzewana tylnia szyba, przełaćznik świateł (gdy ładowarka jest podłączona do tel). Dokładnie tak samo jak zrobię zwarcie '+' z masą. Gdy włączę silnik to przestaje podawać takie napięcie jak przy wyłączonym (12,4V), napięcie spada. Może ma ktoś jakiś pomysł? Chyba będę musiał odstawić do jakiegoś elektromechanika. W bagażniku nadal jest wszystko OK. Aha i mam tak że po zapłonie automatycznie włączają mi się światla mijania może to przez to?
1.9 AHF
dziubek6
Sponsor
 
Posty: 259
Dołączył(a): 18 lipca 2010, o 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo
Engine: 1.9

Postprzez Roxon40 » 13 lutego 2011, o 01:06

Może być przez to. Poszukaj stałego (+) a nie po zapłonie i tam się podepnij zrób dodatkowy bezpiecznik i będzie wszystko grało jak trzeba. U siebie dorabiałem i nie mam takiego efektu jak u ciebie.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4139
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez dziubek6 » 13 lutego 2011, o 01:27

Roxon, ale ja mam + . Ogólnie są tam 3 przewody, +, -, + po załączeniu zapłonu. Co masz na myśli stały +?
1.9 AHF
dziubek6
Sponsor
 
Posty: 259
Dołączył(a): 18 lipca 2010, o 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo
Engine: 1.9

Postprzez Roxon40 » 13 lutego 2011, o 01:31

Wiesz co nie mam aż tak wielkiego pojęcia ale po co tam są trzy przewody jak wystarczą dwa. Do gniazda potrzebujesz jednego plusa i jednego minusa i to wszystko.

Stały plus to taki co działa cały czas niezależnie czy włączysz zapłon czy nie.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4139
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez dziubek6 » 13 lutego 2011, o 01:35

OK więc taki plus (stały)mam, między nim a masą 12,4V. Ten plus po zapłonie jest do podświetlenia zapalniczki i popiołki. skąd wziąłeś u siebie plus? Radio?
1.9 AHF
dziubek6
Sponsor
 
Posty: 259
Dołączył(a): 18 lipca 2010, o 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo
Engine: 1.9

Postprzez GangstaMarc » 13 lutego 2011, o 01:41

dziubek6, weź + i - bezpośrednio z aku na ostro do ładowarki. Jak działa to spoko. Wystarczy znaleźć inny + przy którym też będzie ładowarka działać. Możesz sobie nawet podciągnąć bezpośrednio z aku.
Jeśli nie działa ładowarka na aku no to coś nie halo. Niepotrzebnie się upierasz aby cały czas podłączać się pod ori kable zapalniczki. Może ktoś tam macherował.

Roxon40, trzeci przewód jest od podświetlenia zapalniczki :)
GangstaMarc
 

Postprzez dziubek6 » 13 lutego 2011, o 01:47

Gangsta raczej będzie dobrze bo w bagażniku ładuje OK.Żeby pociągnąć przewody muszę rozbierać cały panel środkowy?
1.9 AHF
dziubek6
Sponsor
 
Posty: 259
Dołączył(a): 18 lipca 2010, o 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo
Engine: 1.9

Następna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron