[1M] Wymiana / kodowanie licznika

Wszystko o elektryce w aucie

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

Re: 1M2, 1.6 SR AKL 1999r. problem z kodowaniem licznika

Postprzez OMEGA » 15 listopada 2011, o 21:10

przemasi napisał(a):Witam,
Z problemem walczę już kilka dni, a licznik ciągle przekłamuje szybkość. Im szybciej jadę, tym większy błąd. GPS pokazuje 70, a licznik ok 61. GPS 120, a licznik ok 100 itd...

Znalazłem instrukcję z kodami dla licznika tutaj:
http://arletka.nazwa.pl/inne/Seat_Kody_adaptacji.pdf

Ale zmiana ostatniej cyfry nic nie zmienia w odczycie szybkości. Ciągle ta sama rozbieżność.

aktualnie mam 04042, zmieniałem na 04041, 04043 i nic...
Problem musi być gdzie indziej. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić?

W załączniku dane licznika. Takie ustawienia kodowania także testowałem, ale to mi wyłączało tylko kontrolę spryskiwaczy - tak jak wynika z instrukcji.

A może coś z czujnikiem prędkościomierza, od dawna tak jest?
Zapewne fabryczny licznik będzie co nieco przekłamywał zawsze...
Avatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
 
Posty: 344
Dołączył(a): 24 maja 2011, o 03:35
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Car: 1M
Engine: ARL

Postprzez przemasi » 15 listopada 2011, o 21:39

Mam ten samochód od miesiąca, więc nie umiem powiedzieć, kiedy ten problem się pojawił.
Myślisz, że to coś z czujnikiem w skrzyni? Teoretycznie jakikolwiek by tam był, to przekodowanie powinno sprawę załatwić, a tak się nie dzieje. Może ja to źle rozumiem?

Co do przekłamywania, to tak jest, ale w drugą stronę, czyli liczniki samochodów pokazują średnio 5% większa szybkość, niż jest w rzeczywistości, a u mnie jest 20% w drugą stronę, więc łącznie z 25% można powiedzieć. :/
przemasi
 

Postprzez DzieX » 15 listopada 2011, o 23:44

Licznik może być z anglika lub z innego modelu Toledo (z innym silnikiem).

Ja tak miałem ze swoim - pomogła zmiana wsadu na europejski. W angliku miałem inną podziałkę prędkości - stałe odstępy, natomiast w europejczyku 100 jest na samej górze a potem drugie "pół" skali do 260.

Indeksów prędkości tak łatwo się nie da przekodować, a na pewno nie kodowaniem licznika tak jak powyżej opisałeś.
Seat Toledo 3.2 V6
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2161
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez przemasi » 16 listopada 2011, o 00:02

To nie wiem co jest grane. Samochód był sprowadzony z Niemiec w grudniu 2008 roku z kompletem dokumentów, autentyczną książką serwisową od pierwszego właściciela i nie miał żadnych przygód kolizyjnych i napraw blacharskich. Pojeździł trochę po Polsce, jakieś naprawy bieżące były przeprowadzane (na większość rzeczy mam faktury - często przy nich też wpisany przebieg i data) i tu wszystko ok. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś problem z immobiliserem i wtedy ktoś mógł przy zegarach majstrować i coś zepsuć.

Można jakoś wgrać do tych zegarów odpowiednie oprogramowanie zwykłym interfejsem VAG KKL, czy trzeba wyciągać zegary?

Drugie pytanie, czy ktoś takim softem dysponuje albo wie jak go zgrać z działającego licznika?
przemasi
 

Postprzez DzieX » 16 listopada 2011, o 00:11

Zwykłym KKL chyba nie, ale innym kablem tak. Niestety nie pamiętam nazwy, bo mi to kumpel robił :/ Co do tych przygód to skąd wiesz?

Jak masz licznik to ile masz max na nim? Jaka wartość jest na samej górze? Inna sprawa - możesz mieć też źle założoną wskazówkę.
Seat Toledo 3.2 V6
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2161
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez OMEGA » 16 listopada 2011, o 00:39

przemasi napisał(a):To nie wiem co jest grane. Samochód był sprowadzony z Niemiec w grudniu 2008 roku z kompletem dokumentów, autentyczną książką serwisową od pierwszego właściciela i nie miał żadnych przygód kolizyjnych i napraw blacharskich. Pojeździł trochę po Polsce, jakieś naprawy bieżące były przeprowadzane (na większość rzeczy mam faktury - często przy nich też wpisany przebieg i data) i tu wszystko ok. Jedyne co przychodzi mi do głowy to jakiś problem z immobiliserem i wtedy ktoś mógł przy zegarach majstrować i coś zepsuć.

Można jakoś wgrać do tych zegarów odpowiednie oprogramowanie zwykłym interfejsem VAG KKL, czy trzeba wyciągać zegary?

Drugie pytanie, czy ktoś takim softem dysponuje albo wie jak go zgrać z działającego licznika?

Co do np.kodu immo to poszukaj VAG-TACH lub comander 1.4 około 80PLN (china), wsad się znajdzie, tylko trzeba wiedzieć jaki masz zegar, a wsad się pewnie znajdzie.
U ciebie W AKL-u byłu:
1M0 902 802 A
1M0 902 802 AX
1M0 902 802 F
1M0 902 802 FX
1M0 902 822 J
1M0 902 822 JX

.
Kod: Zaznacz cały
odczyt/zapis EEPROM ECU BOSCH VAG-EDC15x, VAG-ME7. 1. 1, VAG-Cartronic ME7. 8, Porsche.
odczyt/zapis EEPROM z licznika / immo. Obsługuje CAN / K.
Viaken

ps. lub ori VCDS 1800PLN :-)

[ Dodano: 2011-11-16, 00:06 ]
DzieX napisał(a):Zwykłym KKL chyba nie, ale innym kablem tak. Niestety nie pamiętam nazwy, bo mi to kumpel robił :/ Co do tych przygód to skąd wiesz?

Jak masz licznik to ile masz max na nim? Jaka wartość jest na samej górze? Inna sprawa - możesz mieć też źle założoną wskazówkę.

W 1.6 tylko 240km/h.
Avatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
 
Posty: 344
Dołączył(a): 24 maja 2011, o 03:35
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Car: 1M
Engine: ARL

Postprzez przemasi » 16 listopada 2011, o 11:34

VAG-COM mówi, że mam:

VAG Number: 1MO 919 881 D
Component: S5-KOMBIINSTR. VDO V13
Soft.Coding: 04042 (zmiana tego nic nie daje, jeśli chodzi o korektę szybkości)
Shop#: WSC 00046

Czy to wystarczy, czy muszę wyciągać zegary i tam z tyłu odczytywać numer?

Może ktoś jest z rejonu Gdyni i potrafi to wgrać i zestroić odpowiednio? Nie ma sensu, żebym do tej operacji specjalnie kupował dodatkowy interfejs i przy okazji mógł coś zepsuć. Co do ceny takiej usługi, to myślę, że się dogadamy ;)
przemasi
 

Postprzez DzieX » 16 listopada 2011, o 12:12

OMEGA napisał(a):W 1.6 tylko 240km/h.


Usiłuje ustalić czy nie ma licznika np od 2.3
Seat Toledo 3.2 V6
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2161
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez przemasi » 16 listopada 2011, o 12:42

Zdjęcie moich liczników w załączniku poniżej.
Załączniki
DSC00855.JPG
przemasi
 

Postprzez OMEGA » 16 listopada 2011, o 17:51

przemasi napisał(a):VAG-COM mówi, że mam:

VAG Number: 1MO 919 881 D
Component: S5-KOMBIINSTR. VDO V13
Soft.Coding: 04042 (zmiana tego nic nie daje, jeśli chodzi o korektę szybkości)
Shop#: WSC 00046

Czy to wystarczy, czy muszę wyciągać zegary i tam z tyłu odczytywać numer?

Może ktoś jest z rejonu Gdyni i potrafi to wgrać i zestroić odpowiednio? Nie ma sensu, żebym do tej operacji specjalnie kupował dodatkowy interfejs i przy okazji mógł coś zepsuć. Co do ceny takiej usługi, to myślę, że się dogadamy ;)

Wystarczy, zegar to 1M0 919 881 D, napisałem na innym forum w sprawie wsadu jak będzie dam znać.
A próbowałeś adaptacji programem VCDS
Załączniki
adaptacja.jpg
Avatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
 
Posty: 344
Dołączył(a): 24 maja 2011, o 03:35
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Car: 1M
Engine: ARL

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron