Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Wszystko o elektryce w aucie
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: WOLF69 »

WYGENEROWANO Z http://www.toya.net.pl
za goodą "MenIB"

Instrukcja Montażu MFA + wyczytania PINu immo i zmiany przebiegu

Co potrzebujemy :
1 – Nowe albo używane zegary z MFA, może być sam wyświetlacz z obrotościomierza -
pasuje od Golfa IV i wtedy wystarczy podmienić tylko zwartość pamięci na odpowiednią.
2 – Manetkę prawą do wycieraczek z MFA – pasuje od Golfa 4, Audi A3,A6,Fabia,Octavia
3 – kabelki do nowej instalacji 0,35mm dł. 25 cm 4 szt. i końcówki (o nich później)
4 – przydałby się programator pamięci, jeśli nie mamy PINu do immo.

Reszta w opisie.

Na początek proponuje pociągnąć nową elektrykę. W tym celu należy wymontować manetki.
Demontaż identyczny jak w przypadku zakładania tempomatu i demontażu zegarów
(instrukcje dostępne na http://www.leonclub.pl ), czyli zdjęcie kierownicy, odkręcenie osłonek
górnej i dolnej przy kolumnie kierownicy, zdjęcie pierścienia skrętnego do airbagu i mamy
manetki na wierzchu ˘ . Po wymianie prawej manetki na nową (4B0 953 503H) możemy
wszystko złożyć w całość bez przykręcania górnej pokrywy kolumny kierownicy. Następnie
budujemy wiązkę elektryczną. Cztery przewodziki łączymy z czarną wąska kostka 6-cio
pinową w której 5 i 6 pin jest wykorzystany przez regulator prędkości pracy wycieraczek.
Piny 1 do 4 powinny być połączone kolejno do kostki w zegarach pod wejścia 1-24, 3-7, 2-23,
4-25 odpowiednio według zaznaczonych kolorów kostek niebieskiej i zielonej. W kostce
niebieskiej jest już przewód wiec ten nasz nowy należy podlutować. W kostce zielonej
końcówki na przewody można zastosować od złącza kabelka audio CDrom – karta
dźwiękowa. Są troszke mniejsze od oryginałów ale pasują na 100% i ładnie trzymają. Z
drugiej strony przy czarnej wtyczce końcówki można wykorzystać np. od wtyczki do lampy
do Golfa 3 lub innej ze szrotu. Problem z pinami jest taki, że kupić oryginalne można tylko w
paczkach po 20 szt. gdzie sztuka kosztuje około 2zł, więc zakup przestaje być opłacalny, ale
je śli ktoś się uprze ˘. Zakładam, że instalację mamy podłączoną. Czas na zegary i tu zaczną
się schody wymagające pewnych umiejętności. Należy zczytać zawartość eepromu microwire
93C86 znajdującego się pod prędkościomierzem najlepiej z naszych i z nowych zegarów. Jest
to potrzebne by wydobyć PIN do mimo i zmienić przebieg. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to
prześlij zegary do mnie albo daj innym fachowcom. Pomogę tylko że PIN jest zapisany tuz
przed numerami nadwozia i powtórzony 3 razy w 13 i 14-stej linijce kodu. Zapis w postaci
HEX to DEC więc po przeliczeniu mamy kod do VAGa. Przebieg zapisany jest w 16 i 17-stej
linijce kodu w formacie FFFF-(value->HEX/16) jako 4 bajty a kolejne 4 dodać 1 np. F941
F941 F941 F941 F942 F942 F942 F942 jak przyjrzymy się na przebieg zegarów bez MFA to
jest to tylko FFFF-(value->HEX/16) powtórzone 8 razy F941 F941 F941 F941 F941 F941
F941 F941. Jeżeli mamy kod do VAGa to po włożeniu nowych zegarów należy dopasować
zegary do komputera silnika i kluczyki do zegarów. Zakładamy liczniki z MFA i możemy już
sprawdzić, że działa MFA prawidłowo, ale niestety nie odpalimy jeszcze silnika /,
wchodzimy 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN nowych zegarów który
wyczytaliśmy, potem 10-adaptacja kanał 50 i wpisujemy jako nowa wartość PIN starych
zegarów, dajemy zapisz , zostanie nam przepisany numer PIN i numer nadwozia z silnika do
nowych zegarów. Wyłączamy stacyjkę , od nowa 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN
dotychczasowych zegarów czyli ten który mieliśmy od zawsze w autku , 10-adaptacja kanał
21 i wpisujemy 0 jako ilość kluczyków, po zapisaniu 0 wpisujemy 2 i jako „NewKeys”
robimy zapisz. Wyłączamy stacyjkę , lampka immo zaświeci się na chwilę i zgaśnie ,
wyłączamy stacyjkę , szybko wkładamy kolejny kluczyk do zaprogramowania i ponownie
włączamy stacyjkę. Po tym wszystkim odpalamy silnik i sprawdzamy oba kluczyki. Można
jeszcze wykasować błędy silnika 01-Silnik, 02-Błędy. Jak coś jest niejasne to pisać
jsk@toya.net.pl .
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
kiju90
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:12

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: kiju90 »

witam. mam toledo II 2.3 V5 kupiłem go ponad rok temu i po jakimś czasie skapowałem się że mam inny licznik wyskalowany jest do 240 i okłamuje mnie na paliwie jak odezwie sie rezerwa to odrazu musze jechać na stacje bo nie bedzie zaraz paliwa.
Zamówiłem nie dawno prawidłowy licznik wyskalowany do 260 z komuterem i nikt nie potrafi tego wymienić w servisie boscha powiedzieli mi że to nie licznik od tego samochodu
to pojechałem do servisu seata zeby go wymienili i tam stwierdzili ze mam z tym moim licnzikiem co jest zamontowany duży problem bo są jakieś sterowniki tam pomieszane czy coś i nie da się wymienić na ten nowy orginalny (nowy wyskalowany do 260) co mam zrobic pomocy?

Kolega siwy_a1 Ci bardzo dobrze napisał co masz zrobić...
Ostatnio zmieniony 31 lip 2011, 20:46 przez kiju90, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiju
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: siwy_a1 »

przeczytać regulamin i wypadałoby się przywitać...
siwy_a1
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: DzieX »

Gdzie niby mają być te sterowniki? Licznik powinno się dać zmienić bez problemu po odpowiednim zakodowaniu. Bardzo się na tym nie znam, ale kumpel przerzucał mi cały wkład licznika i działa bez problemu.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: szymekgd »

Podejrzewam, ze wskazniki w starym tez mozna by bylo wyskalowac w vagu, a tak to tylko kodowanie.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: DzieX »

Na bank nie można tego zrobić. M.in. dlatego zmieniałem cały wsad z angielskiego na europejski.
kiju90
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:12

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: kiju90 »

witam sorry że się nie przywitałem ale trochę się spieszyłem

[ Dodano: 2011-08-02, 02:47 ]
tylko u mnie licznik jest chyba od 1.6 tak mi się wydaje i przez to jest większy problem że nie wystarczy za kodować tylko imobilaisera tylko trzeba coś tam więcej zrobić.
2 dni walczyli z tym w servisie i nic :/

[ Dodano: 2011-08-02, 02:50 ]
a co to jest ten wsad?
Kiju
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: DzieX »

Oprogramowanie licznika. Czyli sterowanie wychyleniem wskazówek, kontrolkami, wyświetlaczami. W twoim przypadku musisz wymienić cały licznik więc sam wsad Cie nie interesuje.
kiju90
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2011, 21:12

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: kiju90 »

no mam cały licznik kupiony w serwisie więc co dalej?
Kiju
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Montaż MFA + sczytanie PINu immo i zmiana przebiegu

Post autor: DzieX »

Musisz znaleźć kogoś kto Ci to opanuje. Ja znam kogoś takiego, ale jest spod Opola, więc kawałek od Ciebie. Po co kupiłeś drugi licznik?
ODPOWIEDZ