[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Wszystko o elektryce w aucie

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, gurszczak, Roxon40

Postprzez kornat » 24 marca 2014, o 19:36

sprat napisał(a):To po czym będę to wiedział?

Po podpięciu kabelka i sprawdzaniem błędów.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez tomekk » 14 maja 2014, o 12:58

podepnę się pod temat bo mój problem zaczyna się właśnie od kontroli check engine
ale po kolei...

mam toledo 2000 r. 1.6 Sr (AKL), które niedawno kupiłem

auto śmiga bez żadnych problemów itd. ale zauważyłem że podczas przekręcania kluczyka wszystkie kontrolki zapalają się normalnie i gasną po uruchomieniu silnika poza właśnie checkiem - kontrola Checka w ogóle się nie zapala podczas włączenia zapłonu. Robiłem test zegarów za pomocą polskiego Vaga i kontrolka się zapala normalnie czyli nie jest spalona
czy ktoś wie o co chodzi?
wydaje mi się że powinna się zapalać podczas przekręcenia zapłonu i gasnąć po uruchomieniu silnika.

dalsze problemy były następstwem sprawdzenia tego checka - podczas jazdy nie zapala się itd. autko jeździ normalnie, spalanie według mnie dobre ok 6,5 - 7 litrów na trasie (wg komputera) - raz sprawdzałem i wychodziło praktycznie identyko co podawał komputer. Natomiast po sprawdzeniu błędów pokazało:

635 - podgrzewana Sonda lamb. przed katalizatorem uszkodzenie
525 lambda Sonda - G39 nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny
668 napięcie na zacisku 30 za niskie obwód przerwany - błąd sporadyczny
537 regulacja lambda poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny

wykasowałem błędy i zrobiłem krótką rundę i wywaliło ponownie 525, 537

sprawdzałem i sonda nie pracowała na zimnym silniku (pokazywało cały czas 1,54 V) po nagrzaniu silnika coś tam zaczeło skakać ale i tak nie rysowała prawidłowego wykresu - wartości też nie z przedziału 0.1-0,9 V. więc wychodzi na to że uszkodzona a check się nie zapala

chciałem założyć do autka gaz z racji sporych przebiegów miesięcznych tylko teraz nie wiem o co kaman z tym brakiem kontrolki Check i teoretycznie uszkodzoną lambdą (autko pali normalnie a powinno przecież dużo)

ktoś ma jakieś pomysły, sugestie od czego zacząć? nie chciałbym wydawać kasy na sondę jeżeli to inny problem.
z góry dzięki za wszelką pomoc

[ Dodano: 2014-05-14, 12:58 ]
i jak Panowie nikt nie ma pomysłu o co kaman?

a jak to jest u Was z tą kontrolką checka? zapala się i gaśnie, w ogóle jej nie ma czy jak?
może ktoś miał taki przypadek jak ja i doszedł do rozwiązania problemu

kwestia sondy i błędów to oddzielna sprawa ;)
tomekk
 

Postprzez Sony » 14 maja 2014, o 15:43

Kontrolka silnika powinna się zaświecić po przekręceniu zapłonu i jeśli wszystko jest w porządku to powinna zgasnąć nawet bez odpalania auta. Może ktoś programowo wyłączył Ci tą kontrolkę ? Wcześniej Ci się świeciła czy od zakupu był z nią problem czy miałeś tak od początku ?
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6709
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez DzieX » 14 maja 2014, o 15:50

U mnie zawsze gaśnie po odpaleniu. Na zapłonie się świeci.
Seat Toledo 3.2 V6
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2161
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez misiekbig » 14 maja 2014, o 15:54

A u mnie mie zapala się wcale, a jest na pewno bo sprawdzałem vagiem i wtedy działa, czy było tak w tolkach czy w moim coś było grzebane??
Avatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 3 kwietnia 2012, o 22:05
Lokalizacja: Grójec
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez Sony » 14 maja 2014, o 17:53

No to widać może być to uzależnione od wersji silnikowej czy gaśnie na zapłonie czy nie :)
Jedno jest pewne. Po odpaleniu silnika powinna zgasnąć i przynajmniej na chwilę powinna się zapalić, bo jest to oznaką sprawdzenia układu silnika.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6709
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez misiekbig » 14 maja 2014, o 18:41

Okąd mam samochód( jakieś 3 lata) kontrolka nie zapaliła się nigdy po włączeniu zapłonu ani w zadnym innym wypadku poza testem zegarów VAGIEM. Raz przez ten czas zapisał mi się jakiś błąd w sterowniku silnika przez spadek napięcia, kontrolka też nie świeciła. Macie pomysł jak sprawdzić czemu nie działa check???? Bo trochę mnie to nurtuję.
Avatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 3 kwietnia 2012, o 22:05
Lokalizacja: Grójec
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez tomekk » 14 maja 2014, o 18:49

czyli wychodzi że ja też mam taką samą sytuację - kontrolka w ogóle się nie zapala po włączeniu zapłonu a na teście zegarów zapala się. Błędy sondy mam i się nie zapala w czasie jazdy więc według mnie ten układ nie działa :(

powinna zapalać się przy zapłonie i gasnąć tak jak napisał Sony,

mam tak od zakupu auta i boje się że coś było grzebane tylko nie wiem czy idzie ją jakoś włączyć??
tomekk
 

problem

Postprzez Kalwigi » 27 lipca 2014, o 12:34

witam mam problem z moim toledo 1,8 20v po przejechaniu okolo 50 km wyskakuje mi blad
17536korekcja skladu paliwa: bank I (mult): mieszankazbyt uboga:p1128

wie ktos jaka moze byc tego przyczyna?
Kalwigi
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 lipca 2014, o 18:28
Lokalizacja: Dobrzelin
Car:
Engine:

Postprzez Sony » 29 lipca 2014, o 10:17

Kalwigi, powodów może być co najmniej kilka, a poczytać o nich możesz tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic544658.html
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6709
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron