[1M] Kolektor ssący

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[1M] Kolektor ssący

Postprzez Keram » 19 stycznia 2014, o 14:13

Witam wszystkich. Mam takie pytanie czy bedzie pasowal kolektor ssacy z audi a3 golfa4 bory lub skody octawi? silnik w moim seacie to 1.6 8V sr. no i moze przy okazji jakas podpowiedz dlaczego mi ten trup srzelil ze rozwalilo kolektor seat jest z instalacja lpg zwykla
Ostatnio edytowano 19 stycznia 2014, o 14:47 przez Keram, łącznie edytowano 1 raz
Keram
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 stycznia 2014, o 13:18
Lokalizacja: Zamość
Car:
Engine:

Postprzez powe88 » 19 stycznia 2014, o 20:02

podejdzie kolektor tylko musisz mieć taki sam model silnika co ty. Szczelił dlatego że masz źle ustawioną instalacje gazową. Podaj więcej danych o osprzęcie bo z fusów wróżyć się nie da.
powe88
Sponsor
 
Posty: 338
Dołączył(a): 7 lipca 2011, o 22:47
Lokalizacja: Oleśnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 SR

Postprzez Keram » 20 stycznia 2014, o 19:52

a wiecej danych to co masz konkretnie na mysli?
Keram
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 stycznia 2014, o 13:18
Lokalizacja: Zamość
Car:
Engine:

Postprzez norbuss » 12 kwietnia 2015, o 08:20

Dzisaij dopatrzylem sie w swoim tolku pewnych nieprawidlowosci.
JAk widac na zdjeciu poci mi sie pod deklem. Ale cos jest i z tym kolektorem nie tak i jeden przewod od niego jest tylko mokry. Moje pytanie co powinienem zrobic z tym wszystkim.

http://imageshack.com/a/img540/9229/szSGIQ.jpg
http://imageshack.com/a/img633/4122/BYdo8n.jpg
http://imageshack.com/a/img537/1025/DXV6qC.jpg
http://imageshack.com/a/img673/6171/q2Aauq.jpg
http://imageshack.com/a/img673/2379/oShma7.jpg
http://imageshack.com/a/img537/8463/nMBzVs.jpg
http://imageshack.com/a/img661/5784/6XeJOQ.jpg

Dodam ze jak odkrecilem ten korek na kolektorze to widac bylo olej
norbuss
Forumowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 16 kwietnia 2014, o 10:44
Lokalizacja: Karczew
Car: Toledo 1M
Engine: 1.6 SR

Postprzez remiq » 12 kwietnia 2015, o 23:21

a. Nie zdarzyło mi się, żeby spod dekla lało mi się na całej długości uszczelki. Cieknie gdzieś przy 4 cylindrze, dlatego tylko jeden przewód jest mokry.
b. Kolektor pod zakrętką jest z oleju, bo olej paruje w dolot przez odpowietrzenie skrzyni korbowej i się tam skrapla, jak silnik ostygnie. Jak nie masz catch-tanka, albo wolnego wylotu odmy, to tam zawsze będzie zarzygane.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Kolektor ssący

Postprzez Mat123321 » 30 września 2017, o 22:06

Witam.. Zamierzam wymienic uszczelki od kolektora (gorne i dolne) oraz uszczelke pomiedzy kolektorem a przepustnica...
Moje pytanie to czy dobre numery znalazłem? 1.6 SR AKL 101KM

-uszczelka 06A 133 227 B 4 sztuki
-pierscien uszczelniajacy 06A 133 398 F 4 sztuki
-pierscien uszczelniajacy (kolektor-przepustnica) 037 133 557 C
Mat123321
Forumowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 października 2016, o 18:47
Lokalizacja: Konin
Car: Seat Toledo 2
Engine: 1.6 AKL

Kolektor ssący

Postprzez Kamil_N » 30 września 2017, o 22:16

Wszystko sie zgadza. Pytanie brzmi czy zdiagnozowałeś lewe powietrze i wiesz, że musisz je wymienić, czy może jesteś kolejną osobą z falującymi obrotami i szukasz solucji problemu?
Avatar użytkownika
Kamil_N
Forumowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 5 października 2016, o 13:07
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Car: 1M
Engine: 1.6 AKL

Kolektor ssący

Postprzez Mat123321 » 1 października 2017, o 10:36

W moim przypadku nie ma falowania obrotów. U mnie silnik dławi się po dodaniu gazu na zimnym, czasami nawet zgaśnie. Wyskoczyl błąd od sondy że jest za dużo powietrzna. Takze myślę że to trafna dignoza. Dodam że kolega z tym samym silnikiem też miał problemy na zimnym silniku i po wymianie uszczelek samochód odżył.
Mat123321
Forumowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 października 2016, o 18:47
Lokalizacja: Konin
Car: Seat Toledo 2
Engine: 1.6 AKL

Kolektor ssący

Postprzez Kamil_N » 1 października 2017, o 12:12

Próbowałeś szukać potwierdzenia swojej diagnozy w jakimś teście jak np. psikanie okolic laczeniowych Plakiem?

Dlawi się na obu paliwach? (o ile masz lpg)

Ogółem jak dawno nie wymieniales świec to polecam poleciec za jednym zamachem bo z odchylona czescia kolektora jest prosciej a może też zuzyte swiece nie są w stanie przepalic dawki
Avatar użytkownika
Kamil_N
Forumowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 5 października 2016, o 13:07
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Car: 1M
Engine: 1.6 AKL

Kolektor ssący

Postprzez Mat123321 » 1 października 2017, o 12:44

tak psikałem plakiem i raz czy dwa sie zdarzylo ze zmieniły sie obroty.. ale psikajac kolejny raz juz roznicy nie bylo...
Posiadam LPG ale dławi sie na benzynie bo jeszcze nie zdąży sie przełączyc. Swiece były wymieniane rok temu na NGK (kolektor nie był ruszany, z problemami ale sie udalo wymienic)

a mam takie pytanie: Dodając gazu tez słyszysz takie jakby zasysanie powietrza w okolicach przepustnicy ( tzn bardziej w lewo od przepustnicy patrzac od przodu). Powinno takie coś byc czy nie?

i dodatkowo podczas gaszenia chyba z tego http://obrazki.elektroda.pl/9034649500_1471631534.jpg tez takie syczenie slychac.. tez to powinno byc?
Mat123321
Forumowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 22 października 2016, o 18:47
Lokalizacja: Konin
Car: Seat Toledo 2
Engine: 1.6 AKL

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron