[ALL] Skrzynia biegów

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez hCYk » 20 marca 2016, o 14:24

Witam wszystkich. Otóż od jakiegoś czasu mam problem ze zmianą biegów i nie tylko. Na zimnym silniku jedynka strasznie ciężko wchodzi ale tylko gdy wrzucam ją z wyższego biegu. Przykładowo wsiadam rano do auta, rozpędzam auto do 2 przez co chce zmienić na 1 i tu trzeba wręcz użyć siły albo pomachać lewarkiem na boki kilka razy. Sprzęgło wciskam do samego końca a mam wrażenie tak jakby całkowicie niewysprzęglał. Przy hamowaniu też czasami ten pedał jest twardy a czasami lekko miękki. Czy może być to wina starego płynu hamulcowego bo z tego co wiem to on odpowiada też za pompę sprzęgła? Jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny? Raz miałem sytuacje że stałem w korku na 1 i gdy puszczałem hamulec auto delikatnie jechało do przodu. Stałem na równym terenie więc trochę mnie to zdziwiło. Sprzęgło nie ciągnie ale czasami przy zmianie biegów przy 4 pojawia się delikatny zgrzyt. Jak już się rozgrzeje problem może nie znika ale jest zauważalnie mniejszy. Ma ktoś jakieś pomysły?
Obrazek
hCYk
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 28 października 2015, o 20:00
Lokalizacja: Jarosław
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 16V

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez irocket » 20 marca 2016, o 14:50

Przy przerzucaniu z 2 na 1 spróbuj wrzucić na luz, puścić sprzęgło, wcisnąć i wrzucać na 1. U mnie w 1L jak czasem nie chce się lewarek przesunąć na 1, to takie działanie pomaga
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez hCYk » 23 marca 2016, o 14:28

@irocket dzięki za wskazówki. Może to coś pomoże jednak jest to raczej doraźne działanie. Nie macie pomysłu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Obrazek
hCYk
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 28 października 2015, o 20:00
Lokalizacja: Jarosław
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 16V

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez klynna » 25 marca 2016, o 23:45

Trzeba ściągnąć skrzynię i ujrzeć wyrok wysokosci naprawy.
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez hCYk » 2 kwietnia 2016, o 18:49

A bez tego się nie obejdzie? Chodzi mi o to co można byłoby ewentualnie sprawdzić. Poziom oleju w skrzyni.? Mówiąc szczerze nawet przy tych mrozach po 16-18 stopni nie zauważyłem żeby te biegi ciężej wchodziły. Wiecie o co mi chodzi olej przy niższych temperaturach staje się gęściejszy więc może wgl go tam nie ma. Kurde no już sam nie wiem wysprzęglik, pompa sprzęgła ale jakoś muszę to ogarnąć. Może najpierw zacznę od sprawdzenia stanu oleju w skrzyni. Z tego co wiem robi się to korkiem który jest gdzieś obok tego spustowego tak? I po odkręceniu powinien ciec wtedy stan jest prawidłowy?
Obrazek
hCYk
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 28 października 2015, o 20:00
Lokalizacja: Jarosław
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 16V

Re: [ALL] Skrzynia biegów

Postprzez klynna » 2 kwietnia 2016, o 20:07

hCYk napisał(a):Może najpierw zacznę od sprawdzenia stanu oleju w skrzyni.


Brzmi bardzo mądrze :)

Co do twojego problemu dużo ci nie pomogę, ale obawiam się, że i tak będziesz zmuszony zajrzeć do skrzyni by wyeliminować swoje uniedogodnienia.

EDIT:
Co może być pocieszającego to to, że prawdopodobnie drugi raz już nie będziesz musiał zaglądać do tej skrzyni ;)
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez asteriks » 12 kwietnia 2016, o 19:39

Koledzy, jak nazywa się ten element zaznaczony na schemacie na szaro (moja skrzynia to DUV)? Coś jakby dźwignia sprzęgła (potrzebuję profesjonalnej nazwy ;) - podłączony jest pod siłownik hydrauliczny sprzęgła - w miejscu zaznaczonym na czerwono mam przecieki oleju ze skrzyni i nie wiem od czego zacząć szukać informacji.

Obrazek
Obrazek
asteriks
Forumowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 12 grudnia 2015, o 21:35
Lokalizacja: Kielce
Car: Toledo 1M 2001r.
Engine: 1.6 16V AUS

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez klynna » 19 kwietnia 2016, o 21:16

Panowie jak naprawić luz wzdłużny wałka sprzęgłowego ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez Kamil_N » 30 lipca 2017, o 18:44

Witam,

ostatnio przy wyjeździe z ronda za mocno mi noga wpadła w podłogę i wywaliło mi kulki z przegubu wewnętrznego - pękł kołnierzyk w miejscu ich ujścia.


Wymieniłem przegub wewnętrzny i podczas skrętu w prawo samochód wpada w dziwne wibracje, jakby lewe koło rwało asfalt (potrzebny jest mocniejszy skręt/ większa siła odśrodkowa na lewe koło)

Na stacji diag. facet powiedział mi, że często jest tak że pada też zewnętrzny więc go kupiłem i wymieniłem - brak efektu. Nadal dzieje się to samo, więc stary zdjęty przegub poszedł na półkę i czeka na podjęcie nowej pracy.


Zauważyłem, iż na wale kołnierzowym (część do którego przykręcony jest wew. przegub) jest lekki bicie. Lata trochę jak pokrzywiona felga.

Zastanawiam się, czy pokrzywiła się sama ta część, czy może na moje nieszczęście raczej padło coś w środku?


Część wygląda tak -
Obrazek


Tutaj facet rozbierał i wymieniał oring przy tej części (akurat inny model, chyba 100mm a u mnie jest 90) -[url] http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 2M-similar)&p=76108272&viewfull=1
[/url]

Aktualnie przeglądam OLX w celu znalezienia tego wału, ale boje się, że kolejny wydatek pójdzie na darmo. Czy ona w ogóle dałaby radę się pokrzywić? Czy raczej coś co ją "centruje" padło.

Tu po prawej na dole jest schemat - http://www.oemepc.com/seat/part_single/ ... g/o#sec_13
Avatar użytkownika
Kamil_N
Forumowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 5 października 2016, o 13:07
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Car: 1M
Engine: 1.6 AKL

[ALL] Skrzynia biegów

Postprzez Mad_Maxs » 19 sierpnia 2017, o 17:33

Witam,

mam taki problem ze swoim 1M, że od zakupu, lewarek zmiany biegów chodzi... stosunkowo ciężko. nie chodzi tutaj o to, że mam problem, z nietrafianiem w biegi, że muszę nim poszukać biegu, itp. Po prostu sam w sobie, w pełnym spektrum swojego ruchu, chodzi dość ciężko. Stawiam, że coś jest zabite syfem i stawia opór, ale wolę tego sam nie ruszać, tylko pierw skorzystać z Waszej rady
Obrazek
Avatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, o 09:39
Lokalizacja: Legnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron