Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[ALL] Skrzynia biegów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Skąd?: Legnica

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Mad_Maxs »

Dzisiaj przy wymianie oleju w silniku, wpadł też nowy olej do skrzyni biegów. Niestety lewarek nadal ciężko chodzi. Widziałem gdzieś, że przy lewarku powinienem sobie włożyć coś fi5 żeby go zablokować w konkretnej pozycji, potem blokada przy skrzyni takim zagiętym (wygląda jak czarny imbus) i dopiero te plastiki się naciąga i puszcza żeby się wyregulowało ??

Druga sprawa, że biegi są tam gdzie powinny, a jedynie sam lewarek ciężko chodzi. Tzn. 1-4 wchodzą za każdym razem, wsteczny to samo, zero zgrzytów, itp. 5 bieg, raczej na mieście nie używany, ale zazwyczaj jest tam gdzie powinien, chociaż od wielkiego dzwonu, zdarzy się że muszę go poszukać. No to może jednak smarowanie kulki od góry??
Obrazek
Awatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 02 sie 2017, 09:39
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 AGN
Skąd?: Legnica

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Mad_Maxs »

Odpiąłem linki od skrzyni i lewarek chodzi leciutko, nie czuć oporów. Zablokowałem skrzynię, zablokowałem lewarek i pozwoliłem linką się na nowo ustawić. Jest lepiej, ale do wbicie biegu jest nadal takie mocne, trudno to opisać, nie trzeba się z lewarkiem siłować, trafia w biegi, ale nie jest to takie płynne i delikatne jak w każdym aucie do tej pory, jakim jeździłem.
Obrazek
muzyk661
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 02 lut 2018, 21:22
Auto: TOLEDO II
Model: 1.6 8V
Skąd?: Nowy Sącz

Rozleciała się skrzynia biegów .

Post autor: muzyk661 »

Witam . Jestem posiadaczem TOLEDO II od 4 lat a od 1, roku borykam się z problemem sypiącej się skrzyni biegów tzn . przez okres 3 regenerowałem wymieniałem i znów regenerowałem . Na początku wypadły nity z skrzyni tak że rozdarło obudowę skrzyni i wylała olej dałem do regeneracji po chwili spokoju podobna sytuacja , to dałem znów na wymianę i miały być wymienione nity na śruby znów chwila spokoju aż do dziś 2 stuki a pod autem plama oleju ze skrzyni . Błagam niech ktoś poradzi co zrobić ( wymienić skrzynie znów np z allegro , założyć jakąś inną od jakiegoś innego auta ale pasującą która nie ma problemu z nitami ) Powiem tyle że auto nie dostaje wycisku np ruszanie z pisków , bądź ostrych redukcji tylko zwykła jazda do pracy dziennie 60 km z prędkością max . 110km/h czasem trochę jazdy po mieście .
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Sony »

Nity miały być wymienione na śruby czy faktycznie były wymienione ? Nie słyszałem jeszcze, żeby komuś się skrzynia rozsypała po wymianie nitów na śruby :roll:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: vwir »

Ciekawe jak się mają przełożenia ze skrzyni z 1.8 do 1.6. Może opłacałoby się ją cała wymienić. Albo tak jak pisał Sony - masz kiepskiego mechanika od skrzyń i nie robi jak należy.

Jakie masz oznaczenie tej skrzyni? Trzyliterowy kod z naklejki w bagażniku.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: DzieX »

Tam do tego silnika była jedna wadliwa skrzynia.
ODPOWIEDZ