[ALL] Zużycie paliwa! Trasa - cykl miejski/maksymalny zasięg

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez Kitaj » 25 kwietnia 2015, o 20:48

No tylko ciekawe czy wiesz że w Vagu dawke paliwa ustawia się odwrotnie niż w innych czyli im większa cyferka tym mniej paliwa :mrgreen: Pamiętaj o tym żebys sobie nie "zmniejszył" :D
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez szymekgd » 27 kwietnia 2015, o 08:27

klynna napisał(a):ważam, że 5l / 100 to byłby zadawalający wynik dla diesla.


Ogranicz prędkość max do 70km/h, "redukcje w zależności od ilości tirów na drodze" i je uzyskasz ;)
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 27 kwietnia 2015, o 10:46

Na walcach 225 ciężko się dziwić takiemu spalaniu. Zmień opony na 195, do tego jakieś o niskim oporze i bez problemu zmniejszysz zużycie paliwa. Zastanów się tylko, czy warto. Mówimy o oszczędności rzędu 4PLN na 100km.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2779
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez klynna » 27 kwietnia 2015, o 21:56

opon nie zmieniam, super się na takich jeździ. Przy suchej nawierzchni nawet abs mi nie pracuje - znakomita przyczepność. Dopiero deszcz musi spaść by abs zaczął pracować. W oponach nie szukam i nie będę szukał oszczędności. Jutro sprawdzę termostat i czujnik termperatury. Ostatnio sprawdziłem, ale tylko przez kilka minut pracy silnika, jutro będę miał rzetelne porównanie po 40 kilometrach jazdy
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Kitaj » 27 kwietnia 2015, o 22:28

A później się smieją że na forum tdi się pytają: moje tdi spaliło 5 litrów czy jest z nim coś nie tak? :D
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez vwir » 28 kwietnia 2015, o 07:40

klynna, skrajnie przesadzasz. Masz 1,3 tonowego 110 konnego sedana na oponach 225 i narzekasz, że pali 5,X... Jeśli tak bardzo patrzysz na spalanie to trzeba było kupić lupo 3L, albo coś w tym stylu. Naprawdę ciężko znaleźć inne auto wielkości tolka mające tak małe spalanie.
Jasne, że doprowadź auto do stanu takiego, żeby było wszystko ok, wtedy spalanie trochę jeszcze spadnie. Ale na cuda już nie licz, bo te auta po prostu tyle palą. Przy naprawdę spokojnej jeździe na trasie z prędkością rzędu 90 km/h to spalanie jest na poziomie 4,X. Ale jeśli jedziesz trochę szybciej i parę razy wyprzedzisz tira, do tego wpadnie trochę jazdy po mieście to już będzie 5,X.
Sprawdź jeszcze hamulce, czy dobrze odbijają i czy nie są pozacierane, wlej syntetyczny sensowny olej i tyle.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2779
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez klynna » 28 kwietnia 2015, o 08:04

olej myślę, że dobry kupiłem, valvoline 5w40. Z tymi hamulcami właśnie nie rozumiem was...już nie raz o tym pisaliście...że niby szczęki są cały czas lekko ściśnięte ?

Bo tak ogólnie, mocno z hamulców to ja nie korzystam, jeżdzę raczej w trasie, po miescie bardzo mało. A jak dojeżdżam do skrzyżowania i widzę, że jest czerwone światło to na luzie się doturlam do niego. Jak sprawdzić te hamulce ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez vwir » 28 kwietnia 2015, o 08:11

Po pierwsze to nie turlaj się na luzie. Dojeżdżaj na biegu z puszczonym gazem. Jeśli dojeżdżasz na luzie to auto spala paliwo, żeby silnik nie zgasł. Gdy hamujesz silnikiem to spalanie wynosi dokładnie zero. Fajnie to widac na spalaniu chwilowym, gdy się ma komputer pokładowy.
Gdy masz zatarte prowadnice klocków hamulcowych to klocki nie odbijają i cały czas trą o tarczę. Objawia się to nierównomiernym zużyciem klocków (w jednym kole masz jeden klocek mocno starty, a drugi znacznie mniej) i większym spalaniem.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2779
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez szymekgd » 28 kwietnia 2015, o 08:51

vwir napisał(a):Objawia się to nierównomiernym zużyciem klocków...


Dodatkowo tarcze będą się grzać.
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Roxon40 » 28 kwietnia 2015, o 21:15

Trochę tu posprzątałem. Przypominam że wątek jest o spalaniu a nie sprawdzaniu zużycia tarcz i klocków. Proszę trzymać się tematu.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4152
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron