[1M] Tylna belka / zbieżność

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez igi84 » 25 marca 2014, o 16:40

Roxon40, według mnie jest to ta rurka wspawana wewnątrz belki C http://tablica.pl/oferta/belka-tyl-vw-g ... 3oj2p.html na zdjęciach widać gdzie ona się znajduje. A tu foto porada z wymiany w golfie IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=494605
igi84
Forumowicz
 
Posty: 608
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 17:39
Lokalizacja: Gdynia
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Roxon40 » 26 marca 2014, o 00:14

No tak ale stabilizatora to wymieniał nie będę. Potrzebuję bardziej info czy belka do VR5 różni się na przykład od tej z TDI. Muszę wymienić belkę i nie wiem jakiej szukać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4137
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez remiq » 26 marca 2014, o 01:01

Zewnętrznie są takie same. Grubszy stabilizator był chyba tylko w Leonie Cupra (R?). Nie znalazłem informacji, żeby montowali go gdzieś indziej.

Wpadaj na garaż - wymienimy :D
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez vwir » 29 marca 2014, o 22:32

igi84 napisał(a):[A tu foto porada z wymiany w golfie IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=494605


Dzięki za tą poradę. Jest naprawdę super, bez odłączania hamulców, ABS-u, itp. Jeśli chodzi o wycięcie starych tulejek to ja robiłem tak, że najpierw wycisnąłem wewnętrzną metalową część tulejki, potem ponacinałem i wybiłem gumę, a na końcu piłką do metalu naciąłem pozostałość i po nacięciu spokojnie wybiłem młotkiem.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez igi84 » 30 marca 2014, o 07:45

vwir, słusznie bo i stara tuleja jest i tak stracona i niema się nad nią co rozczulać :P
igi84
Forumowicz
 
Posty: 608
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 17:39
Lokalizacja: Gdynia
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Tylna belka / Zbieżność

Postprzez haszczu » 18 lutego 2016, o 22:44

Sorry za ogrzebanie kotleta.
Dziś robiłem małe przymiarki nowych kół i zauważyłem, że prawe koło z tyłu bardziej odstaje niż koło po lewej stronie.
Tuleje nie wyglądają na nie uszkodzone i belka też nie ma śladów aby była krzywa.
Ktoś ma może pomysł czego może to być przyczyna?
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2875
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Tylna belka / Zbieżność

Postprzez kornat » 18 lutego 2016, o 22:52

Nie Ty pierwszy to zauważyłeś ;) Teraz pozostaje pytanie czy to przez krzywą belkę czy faktycznie tak wychodziło.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=500530
http://www.vag-podkarpacie.pl/viewtopic.php?t=26094
http://www.audi80.pl/topics85/coupe-b4- ... t55732.htm
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Re: Tylna belka / Zbieżność

Postprzez bartek » 19 lutego 2016, o 09:16

Mocowania tylnej belki mają dużą tolerancję przykręcania do budy. Jest sporo luzu, można je przesunąć w każdą stronę. Jeżeli ktoś kiedyś wymieniał tuleje i wymontował całą belkę to nie ma pewności, że jest poprawnie zamontowana.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Re: Tylna belka / Zbieżność

Postprzez haszczu » 19 lutego 2016, o 09:45

O to nawet nie wiedziałem. W takim razie zostaje zrzucić belkę, dać nowe tuleje i starać się prosto przykrecic

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2875
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Tylna belka / Zbieżność

Postprzez cash » 28 kwietnia 2017, o 21:48

Witam,
Mam problem p wymienianie belki, bo stara była najprawdopobniej krzywa. Wartości na geometrii były takie:
Lewy tył
Kąt PK -1^26' (OK)
Zbieżność 0^11' (OK)
Prawy tył
Kąt PK -2^06'
Zbieżność -1^05'

Po wsadzeniu 17" zdarło mi opony od strony wewnętrznej praktycznie do 0. Ostatnio wziąłem się za wymianę belki. Kupiłem używkę ale w ładnym staje i prosta miała być.
Wymieniłem w niej tuleje, przy okazji też sprężyny. Nie wymieniałem, ani nie ruszałem tych uchwytów do których mocuje się belkę. Pojechałem dziś na zbieżność i o to wynik:
Lewy tył
Kąt PK -2^01'
Zbieżność 0^10'
Prawy tył
Kąt PK -1^17'
Zbieżność 0^18'

I teraz z kole lewe koło jest źle, tyle że jest zbieżność. Czy to może być belka krzywa czy coś innego? Czop? Bo raczej nie łożysko (w lewym kole rozsypało mi się i składałem) ?
Avatar użytkownika
cash
Forumowicz
 
Posty: 310
Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:41
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: ASV+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron