[1M] Tylna belka / zbieżność

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Postprzez igi84 » 25 marca 2014, o 16:40

Roxon40, według mnie jest to ta rurka wspawana wewnątrz belki C http://tablica.pl/oferta/belka-tyl-vw-g ... 3oj2p.html na zdjęciach widać gdzie ona się znajduje. A tu foto porada z wymiany w golfie IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=494605
igi84
Forumowicz
 
Posty: 608
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 17:39
Lokalizacja: Gdynia
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Roxon40 » 26 marca 2014, o 00:14

No tak ale stabilizatora to wymieniał nie będę. Potrzebuję bardziej info czy belka do VR5 różni się na przykład od tej z TDI. Muszę wymienić belkę i nie wiem jakiej szukać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4270
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez remiq » 26 marca 2014, o 01:01

Zewnętrznie są takie same. Grubszy stabilizator był chyba tylko w Leonie Cupra (R?). Nie znalazłem informacji, żeby montowali go gdzieś indziej.

Wpadaj na garaż - wymienimy :D
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2965
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Saxo/Passat
Engine: 1,5D TUD5/1,9TDI AJM

Postprzez vwir » 29 marca 2014, o 22:32

igi84 napisał(a):[A tu foto porada z wymiany w golfie IV http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=494605


Dzięki za tą poradę. Jest naprawdę super, bez odłączania hamulców, ABS-u, itp. Jeśli chodzi o wycięcie starych tulejek to ja robiłem tak, że najpierw wycisnąłem wewnętrzną metalową część tulejki, potem ponacinałem i wybiłem gumę, a na końcu piłką do metalu naciąłem pozostałość i po nacięciu spokojnie wybiłem młotkiem.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez igi84 » 30 marca 2014, o 07:45

vwir, słusznie bo i stara tuleja jest i tak stracona i niema się nad nią co rozczulać :P
igi84
Forumowicz
 
Posty: 608
Dołączył(a): 24 maja 2009, o 17:39
Lokalizacja: Gdynia
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Tylna belka / Zbieżność

Postprzez haszczu » 18 lutego 2016, o 22:44

Sorry za ogrzebanie kotleta.
Dziś robiłem małe przymiarki nowych kół i zauważyłem, że prawe koło z tyłu bardziej odstaje niż koło po lewej stronie.
Tuleje nie wyglądają na nie uszkodzone i belka też nie ma śladów aby była krzywa.
Ktoś ma może pomysł czego może to być przyczyna?
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2945
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Tylna belka / Zbieżność

Postprzez kornat » 18 lutego 2016, o 22:52

Nie Ty pierwszy to zauważyłeś ;) Teraz pozostaje pytanie czy to przez krzywą belkę czy faktycznie tak wychodziło.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=500530
http://www.vag-podkarpacie.pl/viewtopic.php?t=26094
http://www.audi80.pl/topics85/coupe-b4- ... t55732.htm
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Re: Tylna belka / Zbieżność

Postprzez bartek » 19 lutego 2016, o 09:16

Mocowania tylnej belki mają dużą tolerancję przykręcania do budy. Jest sporo luzu, można je przesunąć w każdą stronę. Jeżeli ktoś kiedyś wymieniał tuleje i wymontował całą belkę to nie ma pewności, że jest poprawnie zamontowana.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Re: Tylna belka / Zbieżność

Postprzez haszczu » 19 lutego 2016, o 09:45

O to nawet nie wiedziałem. W takim razie zostaje zrzucić belkę, dać nowe tuleje i starać się prosto przykrecic

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2945
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Tylna belka / Zbieżność

Postprzez cash » 28 kwietnia 2017, o 21:48

Witam,
Mam problem p wymienianie belki, bo stara była najprawdopobniej krzywa. Wartości na geometrii były takie:
Lewy tył
Kąt PK -1^26' (OK)
Zbieżność 0^11' (OK)
Prawy tył
Kąt PK -2^06'
Zbieżność -1^05'

Po wsadzeniu 17" zdarło mi opony od strony wewnętrznej praktycznie do 0. Ostatnio wziąłem się za wymianę belki. Kupiłem używkę ale w ładnym staje i prosta miała być.
Wymieniłem w niej tuleje, przy okazji też sprężyny. Nie wymieniałem, ani nie ruszałem tych uchwytów do których mocuje się belkę. Pojechałem dziś na zbieżność i o to wynik:
Lewy tył
Kąt PK -2^01'
Zbieżność 0^10'
Prawy tył
Kąt PK -1^17'
Zbieżność 0^18'

I teraz z kole lewe koło jest źle, tyle że jest zbieżność. Czy to może być belka krzywa czy coś innego? Czop? Bo raczej nie łożysko (w lewym kole rozsypało mi się i składałem) ?
Avatar użytkownika
cash
Forumowicz
 
Posty: 313
Dołączył(a): 31 lipca 2012, o 20:41
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: ASV+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron