[1M] Amortyzatory przód / tył

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Postprzez fedrus » 3 czerwca 2015, o 20:06

Uwaga odnośnie amortyzatorów Bilstein: założyłem nowe na tył (B4) - powód wymiany: jeden zaczął przeciekać. Po tygodniu jeżdżenia sprawdziłem na stacji diagn. - wynik: 62% i 71%, podczas gdy przednie 80,1% i 80,5% (raczej nie wymieniane jeszcze, auto z 2005 r.). Wnioski na temat jakości amortyzatorów tej firmy pozostawiam do wyciągnięcia.
pozdrawiam
fedrus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 20:24
Lokalizacja: Malbork
Car:
Engine:

Postprzez DzieX » 3 czerwca 2015, o 20:23

Raczej do metody pomiaru.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2247
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

Postprzez haszczu » 3 czerwca 2015, o 20:54

fedrus, a sprężyna jak uklepana to też może różnie pokazać
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2965
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Postprzez Kitaj » 3 czerwca 2015, o 21:05

DzieX napisał(a):Raczej do metody pomiaru.


x2 te badanie procentowe to se można w du... w buty wsadzić ;-) najprostsza metoda to pobujanie rękami każdy róg pojazdu i patrzeć jak sie zachowuje, niesprawny amor będzie powodował to że auto bedzie sie bujało 2-3x a powinno po ugięciu się wrócić do normalnej pozycji i koniec, zresztą wylane amory idzie bardzo łatwo wyczaić podczas jazdy :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez fedrus » 3 czerwca 2015, o 22:52

Pomiar pokazuje też różnicę w pracy amortyzatorów (% przyczepności) przód-tył dla tego samochodu. Wg mnie coś jest nie tak jeśli 10-letnie amortyzatory z przodu mają lepszy wynik niż nowe z tyłu. Sprzęt na stacjach diagnostycznych ma spełniać te same normy, czyli można porównać z pomiarami innych stacji. Może też ktoś zmienił i zwrócił uwagę na badaniu technicznym ile wyszło ?
pozdrawiam
fedrus
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 kwietnia 2012, o 20:24
Lokalizacja: Malbork
Car:
Engine:

Postprzez haszczu » 3 czerwca 2015, o 23:14

fedrus, załóż sprężyny eibach albo h&r do wylanych amortyzatorów i pokaże Ci 70%
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2965
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Postprzez futrosky » 14 czerwca 2015, o 21:24

Cześć, założyłem sprężyny sportowe 'weitec'. Mam do wymiany amortyzatory przód, tył. Teraz moje pytanie. Jakie założyć amortyzatory ? Seria czy sportowe ? Nie chce samochodu jak toczki. Już jest twardo ale do przeżycia, a podobno jak założe sportowe amortyzatory to będzie jeszcze bardziej. Ile nowe seryjne amortyzatory przód tył wytrzymają na sportowych spreżynach ? Bo nie wiem co bardziej się opłaca.
Avatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 8 lipca 2013, o 19:22
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Kitaj » 14 czerwca 2015, o 21:29

Ten temat już był poruszany tyle razy że mógłbyś przeczytać ten temat a nie tylko przychodzić na gotowe
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2816
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez irocket » 14 czerwca 2015, o 21:37

fedrus, włóż coś ciężkiego do bagażnika (jakieś 30-50kg) i wtedy jedź znów, będziesz mieć inne wyniki.
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1069
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Postprzez Roxon40 » 15 czerwca 2015, o 00:12

futrosky, Powiem ci na moim przykładzie. Mam H&R a one obniżają jeszcze niżej niż Weitec i amory wytrzymują.

I teraz ci odpowiem. Jeśli nie chcesz taczki to załóż seryjne amory na przód i tył i powinno być ok. Nie kombinuj z jakimiś sportowymi. Seryjne dadzą radę dla twojego obniżenia
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4316
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron