Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: migacz1981 »

1.9TD AAZ + Przede wszystkim prostota konstrukcji brak elektroniki poza zaworkiem a'la N75 służącym do sterowania zaworem upustowym turbiny,turbo nawet jak w stanie agoni to auto jedzie dalej,brak pękających dolotów.A - to hałaśliwość, największe zużycie paliwa z rodziny silników VW 1.9 na pompie wtryskowej ale i tak małe (pełny bak Verwy wystarczył mi na 900 km jazdy po mieście i jego bliskich okolicach)
pucek123
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 29 gru 2012, 16:05

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: pucek123 »

1.9 TDi dużo samochodów z tymi silnikami nie narzekam, sprawuje się ok.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: remiq »

migacz1981 pisze:1.9TD AAZ

+ pomimo, że jest niedoceniany, to ma bardzo duży potencjał do modyfikacji
+ jest tani w zakupie i serwisowaniu
+ brak elektroniki, czujników, komputera, dwumasu, turbiny z VNT, pompowtryskiwaczy i innych takich dziwolągów = prawie nie ma się co zepsuć
+ nie jest wysilony, przez co może wytrzymać pół miliona km bez remontu
- hałaśliwy przez krótki i mało tłumiący dolot
- pali więcej, niż TDI
- większy moment obrotowy, niż fabryczny i może ściąć klin na wale korbowym
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Skąd?: Katowice/Gliwice

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Hubert »

1.6 16V 105KM, kod silnika: BCB
+ umiarkowane spalanie
+ dużo miejsca pod maską (brak filtra powietrza obok akumulatora, jest w pokrywie silnika, ważne dla osób zakładających instalację gazową LPG)
+ dobre osiągi jak na masę samochodu (moc/moment silnika na dobrym poziomie)
+ dobry dostęp do pompy wspomagania, kompresora, akumulatora, świec zapłonowych, cewek (brak przewodów WN), sondy lambda
+ brak przepływomierza



- mało popularny silnik *patrzę pod kątem części w IC*
- nie jest to "najprostszy silnik świata" - 4 osobne cewki, plastikowy kolektor dolotowy (oczywiście jest to pewien standard w klasie silników 16V)
- częste uszkodzenia cewek zapłonowych (105 zł cewka BERU + 5 minut na wymianę)
- drogi rozrząd (ok. 480 zł za komplet)
- dwa katalizatory i dwie sondy lambda (ahh ta ekologia = ekowydatki, można byłoby o tym napisać pracę mgr spokojnie)
- wymaga paliwa 98 oktanowego (wysoki stopień sprężania)
- elektryczna przepustnica (po czyszczeniu wymaga adaptacji, więc dla większości osób to kolejny wydatek)
Logistyk24
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2016, 19:19
Auto: Seat Toledo 1.6 1M
Model: 1.6 BCB
Skąd?: Łódź

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Logistyk24 »

Witajcie. Dowiedziałem się, że w moim Tolku 1.6 16v 1M (grudzień 2004) panewki korbowodowe są bez zamków i lubią się przekręcić (co daje duuże koszta naprawy). To prawda? Jakie są jeszcze minusy tego silnika bo w sumie przejrzałem wszystkie 7 stron i znalazłem niewiele info. PS. Czy wymiana drążka kierownicy wymaga wyjęcia całego silnika? Zauważyłem silikon (dopiero teraz...) między głowicą a blokiem silnika. Coś było grzebane a na fakturach mam napisaną wymianę drążka - stąd to pytanie.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4497
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

Re: Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Roxon40 »

Do wymiany drążka nie trzeba wyjmować silnika

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Logistyk24
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2016, 19:19
Auto: Seat Toledo 1.6 1M
Model: 1.6 BCB
Skąd?: Łódź

Wady i zalety silników stosowanych w Toledo

Post autor: Logistyk24 »

No to ciekawe co było kombinowane ;/
ODPOWIEDZ