Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

Postprzez Alicante » 10 kwietnia 2015, o 11:51

No niestety, dzwonił mechanik, półoś dobra, przegub, docisk też,
Dwumas ponoć tak rozwalony(zerwało tarcze sprzegła), że aż sie dziwił ze wczesniej nic nie stukało... złożyc sie juz nie da....
Wymieniam cały komplet na LUK (na takim miałem) - 1500zl + robocizna 350zł
No cóź, wiedziałem ze taki dzień kiedyś przyjdzie... i tak szczescie w nieszczesciu, ze sie stało na miejscu, a nie na wakacyjnym wyjezdzie...
Alicante
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 25 grudnia 2010, o 14:17
Lokalizacja: Kraków / Mielec
Car: Toledo 1M Sport
Engine: 1,9 TDI ASZ

Postprzez bialy23 » 10 kwietnia 2015, o 21:19

Witam,mam problem w swoim Tolku 1.9tdi 110,a mianowicie nie dawno wymieniłem kompletne sprzęgło z dwumasą , biegi wchodzą mi cięzej niż przed wymianą oraz przy zmianie na wyższy bieg czuc wibrację na pedale sprzęgła. Został założony zestaw Luka. Stad moje pytanie czy mam sie czym martwic? czy sprzęgło sie ułoży,dotrze? Z góry dzięki za odpowiedzi :)
bialy23
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 października 2014, o 18:41
Lokalizacja: Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez Alicante » 12 kwietnia 2015, o 14:16

bialy23, Pociesze Cie, ja mam dokładnie tak samo, ale wcześniej też miałem taki sam zestaw Luka, mechanik mi pokazywał i widziałęm oznaczenia...
Skoro wcześniej działało płynnie, to mam nadzieje ze z czasem sie to jakoś "dotrze"
Alicante
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 25 grudnia 2010, o 14:17
Lokalizacja: Kraków / Mielec
Car: Toledo 1M Sport
Engine: 1,9 TDI ASZ

Postprzez klynna » 25 kwietnia 2015, o 14:48

Panowie, czy nie sądzicie, że na przestrzeni kilku (2-3) lat spadła cena dwumasy raze ze sprzęgłem o dobre kilkadziesiąt % ?

Przykładowo:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 52257.html
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Adre » 24 maja 2015, o 15:01

Witam. W ostatnim czasie zauwazylem "telepanie" autem przy dodawaniu gazu na 3,4,5 biegu. Takze kolo dwumasowe pada. W tolku mam 310Nm++ i zastanawiam sie czy zestaw Sachs z kolem dwumasowym pozyje u mnie kilka lat czy jest po prostu za slaby na ten moment obrotowy?

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 99037.html

Szukalem rowniez zwyklego kola zamachowego lecz wszedzie znajduje firmy NoName typu http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeg ... 00316.html
Chcialbym najlepiej z jednej aukcji kupic wszystkie czesci potrzebne do montazu...
Avatar użytkownika
Adre
Forumowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 9 listopada 2011, o 12:06
Lokalizacja: Siedliska
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez kornat » 24 maja 2015, o 15:08

Przy jakich obrotach masz 310Nm? Ogólnie dwumasa przenosi 300-330Nm w zależności od programu/operowania gazem/stanu sprzęgła.
Jednomasowe koło zamachowe kupisz w używce do 150zł
Sprzęgło Sachs pod jednomasę kupisz za 400zł + śruby ok. 50zł
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez irocket » 24 maja 2015, o 17:47

Ewentualnie jak chcesz jeszcze dłubać bardziej, to podobno dwumasy od Sharana BTB zakładają ludzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Postprzez kornat » 24 maja 2015, o 17:56

irocket napisał(a):Ewentualnie jak chcesz jeszcze dłubać bardziej, to podobno dwumasy od Sharana BTB zakładają ludzie.

Dwumasa z BTB do TDI VP?
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez irocket » 24 maja 2015, o 18:23

Dawno czytałem i nie wiem do jakich silników to wkładali.
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Postprzez kornat » 24 maja 2015, o 20:06

Sprzęgło BTB tyczy się TDI na pompowtryskach.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron