Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Skąd?: Białystok

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: peter174 »

zastanwia mnie jak sie ma spokojne wchodzenie na obroty z niskich obrotów dla pracy dwumasu i jego zywotności ... przy ostrym deptaniu z niskich obrotów to wiadomo ze dwumas dostanie po kosciach i sa realne szanse na szybkie jego zuzycie .. a jak to jest jezeli z nizszych obrotów np 1500 obr /min wchodzimy spokojnie na wyzsze poziomy obrotów ? czy wówczas dwumas dostaje w kosc ? czy szybciej sie zuzywa ?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2011, 19:00 przez peter174, łącznie zmieniany 2 razy.
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
INS
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:39

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: INS »

Nie jestem mechanikiem... Ani nie testowałem w laboratorium zużycia "dwumasu"
ale myśle że te 1500obr. i powolne kręcenie do góry nie robi mu krzywdy- ale zależy na jakim biegu i jaki teren...
Osobiście jako osoba niezwykle przewrażliwione na punkcie swojego auta :-P stosuje parę zasad które moim zdaniem oszczędzają ten upierdliwy podzespół mianowicie:

minimalne obr. na poszczególnych biegach:

2 bieg- nie mniej niż 1000-1100 obr. i jeżeli z takich przyśpieszam delikatnie z gazem.
(w ogóle gaz na maxa daję od 2400-2500obr.)

3bieg- nie mniej niż 1400-1500 obr. (prędkość od 40km/h)

4bieg-nie mniej niż 1700-1800obr. (prędkość od 65-70km/h)

5bieg- nie mniej niż 1900-2000obr (prędkość od 90-95m/h)

To wszystko dotyczy jazdy po prostej drodzę. jezeli jest pod lekką górkę to +300-400obr. Większe górki to trzymam go w zakresie max momentu czyli 2500-3200obr. - w przypadku mojego silnika po programie.

aha.. jeżeli załóżmy przyhamuje mnie jakieś auto i na chwilę spadną mi obroty np na 4 biegu na 1500obr. to jeżeli wiem że zaraz będe mógł jechać szybciej to nie redukuję biegu tylko korzystam z elastyczności i lekko przyśpieszam bez redukcji, ale jeśli chodzi o dłuższą jazdę na 4 biegu przy 1500obr. moim zdaniem to stanowczo za mało na te przełożenie i wtedy redukuję i jadę na trójce te 55-60km/h :)
AHF seria (122Km@246Nm) + Lightowy chip by Ali (137Km@297Nm) :-)
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Skąd?: Białystok

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: peter174 »

mam na mysli krótkotrwałe zejscie z normalnych obrotów (np 2500-3000 ) na obroty rzędu 1500 tak jak napisąłes przy przyhamowaniu silnikiem bo masz przed soba jakąs przeszkodę lub inne ograniczenie a nbastepnie spokojne przyspieszanie bez butowania w podłogę ;-)
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
dzwonek17
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 11:29

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: dzwonek17 »

Jeżeli już jesteśmy przy sprzęgle to jakie mogą pojawić się objawy zużycia sprzęgła.
Bodek

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: Bodek »

np wciskasz gaz do dechy obroty rosną a auto nie jedzie tak jak powinno
dzwonek17
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 11:29

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: dzwonek17 »

Tak to jest ok tylko jak np:zredukuje i gwałtownie puszcze sprzęgło to dochodzi jakiś dziwny dźwięk jakby coś szorowało,oczywiście trwa to tylko chwile.
Dodam że biegi wchodzą dobrze tylko jest dziwny brak płynności, albo ja nie umiem jeździć?
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: mlody158 »

dzwonek17 pisze:np:zredukuje i gwałtownie puszcze sprzęgło to dochodzi jakiś dziwny dźwięk

piszczy dwumas
dzwonek17
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 11:29

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: dzwonek17 »

Czyli mam rozumieć, że trzeba się szykować do wymiany.
Jak długo można tak jeździć i jakie mogą być dalsze koleje takiej jazdy.
Jednym słowem czeka mnie niezły wydatek.
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: mlody158 »

mi piszczy czasami jak zredukuje na niższy bieg i szybko puszcze sprzegło przy wyzszych obrotach zanim sie wyrównaja prędlości), więc tak nierobie i jest jak narazie ok innych niepokojących objawów narazie brak. Narazie sie nie przejum tylko jeżdzij.
dzwonek17
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 17 maja 2009, 11:29

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: dzwonek17 »

To spoko dzięki
ODPOWIEDZ