Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: klynna »

W sumie dobre pytanie, mechanik powiedział, że 'dwumas jest w porządku' czyli zakładam, że miał na myśli faktyczny dwumas a nie jednomas. Dziś po pracy jeszcze raz się ich zapytam co i jak z tym sprzęgłem....wczoraj u nich byłem to powiedzieli ze na wymianę sprzęgła (bo stwierdzili ze tylko ono jest do wymiany) to msuze przyjechac na kolejną wizytę... a ogólnie auto zostawiłem im na cały tydzień bo dałem im troche roboty jak rozrzad, sworzen, olej, filtry, rozrusznik,klima...

Wczoraj mi powiedział, że rozrusznik był mocno zasyfiały właśnie od sprzęgła...


Jakiś komentarz ? :)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: vwir »

DzieX pisze:
vwir pisze:No, tylko Twoje V5 ma mało wspólnego z TDI


To nie ma nic do rzeczy. Zasada działania dwumasu jest taka sama. Zresztą niemal równocześnie mój znajomy zmieniał w ASV i ma podobne zdanie.


Ma mnóstwo do rzeczy. Gdyby było tak jak mówisz to istniałby tylko jeden rodzaj dwumasy i byłby stosowany we wszystkich silnikach. Każdy silnik ma inne wibracje, inną kulturę pracy i inaczej się zachowuje. Więc dwumasa ma inną konstrukcje (inne sprężyny, inna ich ilość). A więc po wymianie na jednomasę też będą się inaczej zachowywać. Na przykład rzędowa szóstka praktycznie nie potrzebuje dwumasy (najlepiej wyważony silnik). Więc porównywanie dwóch silników o różnej ilości cylindrów i innym ich układzie jest bez sensu.

TDI pierwotnie powstało z kołem jednomasowym. Dopiero później zostało ono zastąpione przez dwumasę. Jak na razie spotkałem się z jakimiś złymi opiniami odnośnie przejścia na jednomasę tylko w przypadkach, gdy ktoś zakładał tarczę od VR6. Jest ona nieprzystosowana do rzędowej czwórki i hałasuje w czasie pracy (nieodpowiednie sprężyny i nieodpowiednia ich ilość).
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: DzieX »

vwir pisze:Ma mnóstwo do rzeczy. Gdyby było tak jak mówisz to istniałby tylko jeden rodzaj dwumasy i byłby stosowany we wszystkich silnikach. Każdy silnik ma inne wibracje, inną kulturę pracy i inaczej się zachowuje. Więc dwumasa ma inną konstrukcje (inne sprężyny, inna ich ilość). A więc po wymianie na jednomasę też będą się inaczej zachowywać. Na przykład rzędowa szóstka praktycznie nie potrzebuje dwumasy (najlepiej wyważony silnik). Więc porównywanie dwóch silników o różnej ilości cylindrów i innym ich układzie jest bez sensu.


Owszem, dlatego producent wkłada odpowiedni dwumas dla silnika, żeby pracował gładko i bez wibracji. Podmiana na jednomas zmienia charakterystykę. Skoro fabrycznie jest dwumas tzn, że jest potrzebny. A to że polska myśl techniczna stwierdziła, że przecież na jednomasie też chodzi to nie znaczy że wszystko jest ok.

Coś w ten deseń http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/07 ... -jego-e61/
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: vwir »

Tak jak pisałem - TDI pierwotnie powstały z jednomasą. Są takie TDI (jak na przykłąd AGR, ATD) które wychodziły zarówno z jednomasą jak i dwumasą (przy tym samym sofcie, podzespołach, itp). Więc jak widać nawet fabryka nie ma problemu z wkładaniem do tego samego silnika raz jednomasy a raz dwumasy. AHF/ASV/ALH w układzie korbowo - tłokowym nie różnią się niczym od AGR.
Tak jak pisałem - dwumasa jest fajna dla kogoś, kto nie potrafi zmieniać biegów - dużo wybaczy i poprawi za użytkowanika. Ale jeśli odbywa się to kosztem żywotności rzędu 150-200 tys km to ja jednak wolę jednomasę.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: klynna »

vwir pisze:Tak jak pisałem - TDI pierwotnie powstały z jednomasą. Są takie TDI (jak na przykłąd AGR, ATD) które wychodziły zarówno z jednomasą jak i dwumasą (przy tym samym sofcie, podzespołach, itp). Więc jak widać nawet fabryka nie ma problemu z wkładaniem do tego samego silnika raz jednomasy a raz dwumasy. AHF/ASV/ALH w układzie korbowo - tłokowym nie różnią się niczym od AGR.
Tak jak pisałem - dwumasa jest fajna dla kogoś, kto nie potrafi zmieniać biegów - dużo wybaczy i poprawi za użytkowanika. Ale jeśli odbywa się to kosztem żywotności rzędu 150-200 tys km to ja jednak wolę jednomasę.



Złota wiedza :)
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: Bartek26 »

Jednomas jest fajny bo można upalać auto bez strachu :)
dwumas długo nie pożyje jak ktoś lubi strzelać ze sprzegła :roll:
Skill.... You can't buy it ....
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: ghul17 »

u mnie po zmianie na jednomas słychać sprzegło przy gaszeniu tak jak by dwumas padał którego tam nie ma hehe. klape gaszacą jeszcze sprawdze. chyba ze to norma po przejsciu na jednomas?
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Okolice Brzeska/ NS

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: Kaiser »

A jak zmiana dwumasu na jednomas wpływa na żywotność skrzyni biegów?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1131
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: irocket »

Na 5-cio biegową nieznacznie. 6-cio biegową może wykończyć (chociaż Valeo robi niby dedykowane sprzęgła jednomasowe do samochodów z 6-cio biegową skrzynią).
Obrazek
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Dwumas - jak jeździć, objawy niedomagania itp.

Post autor: Kitaj »

irocket pisze: (chociaż Valeo robi niby dedykowane sprzęgła jednomasowe do samochodów z 6-cio biegową skrzynią).


Idź pan z tym w.... Ja mam valeo do 5b i w życiu tego więcej nie założę
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ