Wymiana tarcz hamulcowych (tył)

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez spec » 22 lipca 2010, o 20:09

Ja wymieniałem ostatnio i nie było żadnych problemów. Nic nie zapieczone a auto z 99 roku. Kup od razu klucz żeby się nie męczyć, ja musiałem sobie go wyspawać.
spec
Forumowicz
 
Posty: 842
Dołączył(a): 27 stycznia 2010, o 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez voyager2550 » 22 lipca 2010, o 22:37

Ja wymieniałem jakieś 1,5 miesiąca temu klocki i tarcze z tyłu. Nie miałem żadnego specjalnego klucza. Po prostu naciskałem trzonkiem drewnianego młotka na tłoczek i obracałem go kluczem francuskim albo żabką (już nie pamiętam). Tłoczek wykręcił się bez problemu, nie było żadnych rys. Wymiana prosta i przyjemna.
Do tego musiałem kupić jeszcze zestaw naprawczy (cena 50 zł) chociaż potrzebowałem tylko jednej gumki... a osobno dostać nie można. Aaaaa ... ponadto przyda się jeszcze trochę płynu hamulcowego.
Avatar użytkownika
voyager2550
Sponsor
 
Posty: 240
Dołączył(a): 6 kwietnia 2010, o 15:19
Lokalizacja: Rzeszów
Car:
Engine:

Postprzez siwy_a1 » 26 lipca 2010, o 11:38

Zapewne przydałby się jeszcze jakiś płyn w butelce lub puszce :-D
siwy_a1
siwy_a1
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 25 listopada 2009, o 02:25
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez martimer » 12 czerwca 2011, o 11:41

chciałbym dołączyć się do tematu. jaki rozmiar mają tłoczki z przodu (bodajże 54 mm) a jaki z tyłu (znalazłem autofrena 38 lub 41 mm)? chciałbym zamówić gumki i powymieniać je od razu przy rozbieraniu gdyż potrzebuję go do dojazdu do pracy. dlatego muszę zrobić to za jednym rzutem...
martimer
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 27 stycznia 2011, o 16:01
Lokalizacja: Zalasewo
Car: 1M
Engine: 1,9 TDI AHF

Postprzez GreX0 » 29 października 2011, o 18:25

Witam
Nie wiem czy aktualne ale wkleję tabelkę z elsy
Tył
Obrazek

Przód
Obrazek
Powered by Diesel
GreX0
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 października 2011, o 18:09
Lokalizacja: Olkusz
Car:
Engine:

Postprzez dominik » 29 października 2011, o 18:33

GreX0, fajnie z twojej strony, ale regulamin się kłania :)
Avatar użytkownika
dominik
Sponsor
 
Posty: 1167
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez piotrek148 » 9 czerwca 2013, o 19:30

Chłopaki pomóżcie !!
Zabrałem sie za wymiane tylnych tarcz i klocków hamulcowych. Przy zakładaniu tylnej prawej tarczy w swojej głupocie zaciągnałem ręczny (zeby mi się nie kręciła piasta bo mam urwaną śrube kontrującą tarczę a nie miałem załozonych klocków- nic to nie dało). No ale nic załozyłem tarcze, klocki - wszystko ładnie pięknie. Zabrałem się za lewą stronę. I przy zakładaniu już nowych kloców na nową tarczę zaczeły się problemy. Pomimo mocno wciśniętego tłoczka nie mogłem swobodnie założyć zacisku z klockami na tarczę. Jakoś wcisnąłem zacisk z klockami na swoje miejsce i zauważyłem że nie da rady swodobnie obrócić piasty. Po założeniu koła przejechałem dosłownie metr do przodu i do tyłu myślać że moze sie ułoży po wciśnieciu pedału hamulca. Od razu przy ruszaniu na pół sprzęgle czuć było dosć duży opoór. Na tarczy jest już ślad od klocka.

Wydaje mi się że "przekosiłem" linke od ręcznego i teraz starsznie łapie na lewej stronie a na prawej nie.

Pomóżcie!!! Co teraz ma m zrobić ????
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Postprzez byrt » 13 czerwca 2013, o 11:59

Miałem w zimie taką sytuacje, że jadąc po śniegu uderzyłem tylnym lewym kołem równolegle w krawężnik. Felga stalowa się trochę wgięła. Po jakimś czasie tarcza zużyła klocek - tarcza była krzywa. Więc została wymieniona tarcza i klocki, felga w międzyczasie też. Ostatnio pojawiło się dziwne buczenie z tylnego koła, ale tylko czasami, przy niedużych prędkościach z okolicy tego koła, więc obstawiam tarczę. Dodam, że ma ona kilka głębszych rowków - jest dziwnie starta.
Teraz moje pytanie: czy wymienić tarczę i klocki bo były źle zamontowane, czy może być inna przyczyna takiego starcia tarczy? Np. krzywe jarzmo, etc?
Tarcze były wymieniane bodajże w listopadzie, więc nie chciałbym za pół roku znowu ich wymieniać.
byrt
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 23:02
Lokalizacja: Oleśnica
Car:
Engine:

Postprzez Hubert » 15 czerwca 2013, o 13:56

Nalezy zmierzyć bicie boczne tarczy i piasty.
Ewentualnie wyjąć klocki z jarzma i zobaczyć "bicie".

Pytanie jak bardzo jest zuzyta? Czy klocki w jarzmie "nie zatarły się", w jakim stanie jest "zacisk". Mechanizm z ręcznego odbija?

Co rozumiesz pod pojęciem: "źle zamontowane"?

Pytanie do: piotrek148,: wkręcałeś za pomocą maszynki zacisk? Odbija mechanizm z ręcznego?
Hubert
Forumowicz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 1 grudnia 2012, o 22:43
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Car: -
Engine: -

Wymiana tarcz hamulcowych (tył)

Postprzez Sowa » 28 czerwca 2017, o 11:59

Panowie podczas wymiany tarcz i klocków z tyłu poległem na jednej śrubie. Psikałem WD, reszta śrub poszła tylko została ta jedna. Gwint zaczyna się wyrabiać tak, że imbus 8 już prawie zaczyna się kręcić bez oporu. Są jakieś domowe sposoby które mogą mi pomóc czy pozostaje podjazd do mechanika? Śruba ta trzyma zacisk hamulcowy i jest tą dolną śrubą".
Obrazek
Sowa
Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 5 października 2016, o 21:27
Lokalizacja: Szczecin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V + LPG

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron