Wymiana tarcz hamulcowych (tył)

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Wymiana tarcz hamulcowych (tył)

Postprzez bart_sc » 6 czerwca 2009, o 21:36

Panowie jako że przyszedł czas na zrobienie hamulców tylnych (tarcze i klocki) chciałbym się dowiedzieć czy mogę się spodziewać jakiś niespodzianek. Jakie klucze będą mi potrzebne?? W astrze dla przykładu przy wymianie klocków jest potrzebny klucz ampulowy 7 którego nie miałem ale akurat trafił się sąsiad i pożyczył :mrgreen:
Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2010, o 22:05 przez bart_sc, łącznie edytowano 1 raz
bart_sc
 

Postprzez koti » 6 czerwca 2009, o 22:07

Zwykłe klucze i jakiś wciskacz tłoczka, wszystko idzie ładnie pięknie.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Avatar użytkownika
koti
Moderator
 
Posty: 1391
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 16:50
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez maniekmc » 7 czerwca 2009, o 08:17

Nie ma niespodzianek, wszystko ładnie i dosyć szybko sie wymienia :mrgreen:
[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
 
Posty: 845
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 7 czerwca 2009, o 08:58

koti napisał(a): i jakiś wciskacz tłoczka

dobrze się wciska dwoma kluczami oczkowymi(około 17 - 19) giętymi. dobrze wyczyść piastę przed założeniem nowych tarcz. przed odkręceniem śrubki trzymającej tarczę najpierw porządnie ją obij młotkiem
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez bart_sc » 7 czerwca 2009, o 12:24

Dzięki za sugestie. Za wymianę biorę się za tydzień na działeczce ;-)
bart_sc
 

Postprzez piotrekzoli » 7 czerwca 2009, o 23:38

Panowie hamulec z tyłu jest troszkę innej budowy niż z przodu. Na pewno nie należy tłoczka wciskać żadnymi wciskami ani kluczami oczkowymi. Tłoczek w tylnym hamulcu należy wkręcać, najlepiej specjalnym do tego kluczem (taki okrągły z dwoma wypustami).
Avatar użytkownika
piotrekzoli
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30 stycznia 2009, o 18:08
Lokalizacja: Mińsk Maz
Car:
Engine:

Postprzez pavel » 29 listopada 2009, o 23:42

W Toledo I nie było silnika 1.6 16v... Wracając do tematu specjalistycznego klucza, chyba chodziło raczej o klucz do wkręcenia tłoczków w tylnych zaciskach. Można sobie poradzić bez niego, podstawa to komplecik dobrych narzędzi...

Przód:
1. Odkręcasz zacisk (dwie śruby - klucz 13, czasami występuje ampul 6) przytrzymując prowadzenie drugim kluczem (najczęściej 15) i wyjmujesz klocki.
2. Zdejmujesz zacisk i podwieszasz żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym.
3. Odkręcasz jarzmo (dwie śruby - klucz 17)
4. Jeżeli nikt jeszcze przy tym nie grzebał to tarcza zabezpieczona jest śrubą - odkręcasz i zdejmujesz tarczę.
5. Czyścisz wszystko dokładnie i skrecasz w odwrotnej kolejności wciskając wcześniej tłoczek w zacisku.

Tył:
Wszystko tak jak z przodem, oprócz tłoczka w zacisku, gdzie trzeba go jednocześnie wciskac i wkręcać. Ja robię to za pomocą śruby M12 wkręcanej w płaskownik z dospawaną nakrętką i klucza typu "mors".

Przy wciskaniu kolejnych tłoczków należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
TDI engines are for senior citizens...
Avatar użytkownika
pavel
Forumowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 22:29
Lokalizacja: Nur / Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez maniekmc » 30 listopada 2009, o 08:22

Ja jeszcze lekko odkręcam korek w zbiorniczku od płynu hamulcowego, żeby płyn się ładnie cofnął do niego- o i cała filozofia wymiany :D
[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
 
Posty: 845
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 15:02
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez Szymek08 » 30 listopada 2009, o 21:19

jest dokladnie jak kolega pavel pisze:) Ja w swoim Toledo II 1.9 TDI przed domem wymiany tarcz dokonalem. Jest to naprawde prosta sprawa i nie warto za to placic skoro mozna zrobic samemu .A pamietaj kup sobie pasty miedzianej jakas mala saszetke i sroby nia potraktuj jak bedziesz skrecal. Warto tez pomyslec nad zmiana tarcz ja do swojego zalozylem zestaw ATE tarcze Powerdisc(nacinane) Roznica w hamowaniu jest i to na duzy PLUS. Pozdrawiam i owocnej pracy zycze
Szymek08
Forumowicz
 
Posty: 1680
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, o 17:18
Lokalizacja: Piła
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF+

Postprzez Sony » 22 lipca 2010, o 14:56

Panowie w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana klocków i tarcz zarówno z przodu jak i z tyłu...

Słyszałem jednak, że z tyłu lubią się blokować tłoczki tak że nie idzie ich wkręcić :/
Potrzebne będą jakieś zestawy naprawcze czy coś w tym stylu ?
Kiedyś jak mechanior mi sprawdzał to stwierdził, że właśnie tłoczek nie odbija czy cuś... Nie pamiętam dokładnie.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6705
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Następna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron