[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez Mad_Maxs » 4 sierpnia 2017, o 18:09

Dziwna sprawa z błędami na kompie. Raz jest ten co pisałem, innym razem znowu ta klapa, ale bez tego Open or Short to B+, teraz np. wywaliło błąd A/C switch.. Jutro na 9 jadę do serwisu i podłączą manometry, zobaczymy jak wygląda to ciśnienie w czasie jej pracy

//EDIT:
I po sterwisie, kompresor trzyma ciśnienie książkowo. Problem to jeden z dwóch zaworów rozprężnych. Jeden jest w sprężarce, drugi na grodzi. Dopóki klima zbija temp. chłodzi aż miło, ale jak zawór się zatnie, to trzeba ją wyłączyć, odczekać kilka minut i znowu włączyć (w 95% przypadków znowu zaskoczy). W ten sposób pokręciłem się trochę po mieście, cały czas mając chłód w aucie :P

Zostaje szukać serwisu klimatyzacji, który podejmie się wymiany uszkodzonych elementów :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, o 09:39
Lokalizacja: Legnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez Mad_Maxs » 15 sierpnia 2017, o 14:34

Spotkał się ktoś z takim problemem, że klimatyzacja się nie załącza, poruszam wtyczką presostatu i nagle chodzi. Ruszam jeszcze raz i już nie... czyżby czujnik do wymiany??
Obrazek
Avatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, o 09:39
Lokalizacja: Legnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez Mad_Maxs » 29 sierpnia 2017, o 17:06

Czy wymiana presostatu w Toledo 1M wymaga odciągania czynnika?? Czy jest tam jakiś zawór że tylko wyciągam i wkładam?
Obrazek
Avatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, o 09:39
Lokalizacja: Legnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez Sony » 3 września 2017, o 12:05

Raczej nie trzeba czynnika odciągać, bo presostat jest chyba wkręcany. Jak szybko wykręcisz to nie powinno Ci za dużo czynnika uciec.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6694
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez Mad_Maxs » 3 września 2017, o 17:38

Sony, chyba nie wiesz o czym mówisz :) przecież to jest gaz, weź sobie spróbuj na sekundę wcisnąć bolec w zaworku i zobacz jak szybko gaz wywali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, o 09:39
Lokalizacja: Legnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez Sony » 3 września 2017, o 20:36

Osobiście nie wymieniałem presostatu, ale trochę czytałem na necie o tym. Są dwie wersje presostatów: lutowany i wkręcany. W tym pierwszym konieczne jest spuszczenie czynnika, w drugim już niekoniecznie. Gość, który wymieniał sobie presostat (wkręcany) pisał, że czynnik jedynie początkowo lekko ucieknie, a jak już odkręcisz dalej to bolec się zblokuje.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6694
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [ALL] Klimatyzacja

Postprzez Mad_Maxs » 5 września 2017, o 22:02

Sony napisał(a):Gość, który wymieniał sobie presostat (wkręcany) pisał, że czynnik jedynie początkowo lekko ucieknie, a jak już odkręcisz dalej to bolec się zblokuje.

Właśnie takiej info szukałem :) jak robiłem zawór w kompresorze, to typ właśnie mówił coś o zaworku, że tylko się wypina i wpina nowy, ale nie pamiętał, czy konkretnie ten presostat tak ma :)

Zostaje kupić nowy i testować, póki mam gwarancję na szczelność
Obrazek
Avatar użytkownika
Mad_Maxs
Forumowicz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, o 09:39
Lokalizacja: Legnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 AGN

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez lukasz0 » 12 września 2017, o 15:09

Chciałbym się dowiedzieć Waszego zdania nt przewodu klimatyzacji. Widać na nim małe przetarcie więc mam wybór kupna jakiegoś na alledrogo lub spawania. Kupując gdzieś używkę pewnie będę musiał się liczyć z tym, że kurier może go nieco pogruchotać, a to dalej wiąże się z wyjęciem starego przewodu, zamontowaniem nowego, jeśli ten będzie nieszczelny to od nowa. Cały serwis klimatyzacji u znajomej stacji diagnostycznej to 300zł - spawanie przewodu, sprawdzanie szczelności i nabicie.
Dorzucam screen
Załączniki
IMG_20170911_193205.jpg
lukasz0
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 września 2017, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

[ALL] Klimatyzacja

Postprzez vwir » 12 września 2017, o 16:01

Jedź na pierwszy lepszy szrot i kup używkę. Pasują z każdego auta na tej płycie podłogowej (toledo/leon 1M, bora/golf IV, octavia I, audi a3). Tylko od razu kup nowe oringi.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Poprzednia strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron