Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Kup najprostszy tester uszczelki pod głowicą (po 20 pln na allegro).
patrixxx12
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2017, 10:01
Auto: Toledo 1M
Model: 1,9 TDI
Skąd?: Poznań

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: patrixxx12 »

Witam.

Posiadam tolka 1,9 TDI 110KM, od pewnego czasu mam problem z znikającym płynem chłodniczym.
Objawy:
1. stygnięcie auta po przejechaniu pewnego dystansu. Dla przykładu 200km na strzał i wszystko ok a nagle wskazówka z 90 idzie w dół,
2. problemy z ogrzewaniem
3. przy szybkiej jeździe autostradą tolek potrafił się zagotować (około 12-15 km) i wiadomo płynu brak

Pierwsze dwa objawy wyeliminowałem poprzez wymianę termostatu. Natomiast cały problem zaczyna się z objawem nr 3. Na wstępie dodam, że autko nie kopci, nie przybywa mu oleju, w zbiorniczku czysty płyn, brak charakterystycznego masełka pod kokiem oleju, z mocą auta wszystko ok. Wymieniłem korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu, jednak nic to nie dało. Gdy już godziłem się z myślą że to uszczelka pod głowicą na jeden szczegół zwrócił mi uwagę majster od nabijania klimy. Mianowicie dziwny hałas z komory silnika. Prawdopodobnie pompa wody. Hałas nasila się mocno w momencie gdy dogrzany samochód stoi na luzie i włącza się wentylator. Hałas ewidentnie dobiega z okolic rozrządu. Z resztą dodam, że zbliża mi się termin jego wymiany stąd jeszcze większe podejrzenia na padające na pompę. Stąd moje pytanie, czy zużyta już pompa może dawać takie objawy ? Dodam też, że z moich dzisiejszych obserwacji jasno wynika, że płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy, świadczą o tym:
1. brak widocznych wycieków,
2. mokre wygłuszenie pod maską na wysokości zbiorniczka.

Przykładem co dokładnie się dzieje jest trasa wykonana moim tolkiem, około 300km. 250 od startu to drogi wojewódzkie itp. prędkość jazdy max 110, chwilowo w momencie wyprzedzania 120. Przed wjazdem na autostradę sprawdziłem poziom płynu było wszystko ok. Natomiast po przejechaniu około 10 km z znacznie wyższą prędkością wskazówka zaczęła się przechylać znacznie w stronę 120 stopni i oczywiście płynu w zbiorniczku nie było. Czy ktoś miał podobny przypadek ? czy może to być spowodowane pompą czy tylko uszczelka pod głowicą ? Mam nadzieję że ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z takimi objawami w 1,9 TDI

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Warszawa

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: brtk »

Jak masz mokre wygłuszenie, to gdzieś wycieka. Na rozgrzanym silniku odparuje, dlatego nie widzisz wycieku. Ja stawiam na pompę, tym bardziej, że zbliża Ci się wymiana rozrządu i słyszysz tam odgłosy, to jedno wyeliminujesz.
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dęblin

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: macsta12 »

Mi ostatnio wywalało płyn przez zbiorniczek przy szybkiej jeździe plus twarde węże. Powodem była uszczelka pod głowicą.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Warszawa

Re: [1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: brtk »

Wymieniłem dolny wąż od chłodnicy dwa miesiące temu, bo go rozciąłem na krawężniku, ewentualnie wentylator mi go przeciął, do tej pory nie wiem dokładnie. Oczywiście cały płyn wymieniłem wtedy, odpowietrzył mi się i było ok. W lipcu nad jeziorem musiałem dolać 0.5l płynu, myślałem, że w trasie mi się odpowietrzył jeszcze do końca, czy coś, ale dziś znowu mi się zaświeciła kontrolka i musiałem też z 0.5l wlać, gdzieś ucieka, czy możliwe, że coś jeszcze gdzieś go zaciągnęło, gdzie było powietrze? Przed wymianą tego węża odkąd mam ten samochód nie dolewałem ani ml płynu. Wycieku nigdzie nie widać..
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Sony »

Sprawdź czy masz szczelny króciec, w którym siedzi czujnik temperatury. Mi też kiedyś ubywało płynu, ale to minimalnie dosłownie, a z biegiem czasu coraz więcej. Okazało się, że króciec przepuszczał, a nic nie było widać, bo płyn odparowywał.
ODPOWIEDZ